לתרומות לחץ כאן

שליחת מוצר מנוגד לתקנון מדינת היעד

שאלה:

שלום
אם יש מוצר שאני מוכר באתר מכירות ובדיעבד מתגלה שיש מדינה שלא מרשה הכנסת מוצר כזה למדינה שלהם, האם חובה עליי לחסום שליחה למדינות כאלו?
האם חובה עליי לברר את המדינות מראש?

תודה

תשובה:

שלום וברכה,

יש  כוח מדינה לאסור על הכנסת מוצרים מסוימים מסיבה כלכלית או אחרת. ויש לחוקיהם תוקף – דינא דמלכותא דינא. ואדם שמחוץ למדינה למרות שלא מחויב לחוקי המדינה שלא גר בה, אבל יש לו לציית שלא להכניס למדינה אחרת מוצרים שלא מוסכמים עליהם. ולכן יש להישמע לחוקי המדינה גם במדינה אחרת.

לגבי האם צריך לברר על כל מדינה, צריך לבדוק את הנתונים, מדוע אוסרת המדינה את הכנסת המוצרים, האם הסיבה מקובלת ויש חשש שגם מדינות אחרות אוסרות, א"כ צריך לבדוק בכל מדינה אולי גם הם לא מסכימים. ואם יש סיבה ספציפית למדינה מסוימת, אין צורך לחשוש האם מדינות אחרות גם אוסרות.

בהצלחה ושנה טובה.

הצטרף לדיון

3 תגובות

  1. אני מוכר באתר בינלאומי, יש תוספי מזון ומוצרים דומים שלא ברור מראש מה קורה בכל מדינה – יש מדינות שתוספים מסויימים לגיטמיים בעוד שאצל אחרים זה מנוגד לחוק.
    אין לי אפשרות לבדוק כל מדינה מראש (במיוחד שיש היצע גדול של מוצרים), על כן, אני יכול לנהוג בצורה של ניסיון ותהייה, ואם מתגלה בדיעבד שזה מנוגד לחוק שם, לא להציע את המוצר לאותה מדינה בפעם הבאה.
    האם זה מספיק לנהוג בצורה כזו?

    הערה – בד"כ אין מאגר נתונים שיכול לתת לי אינדקציה לגבי מוצר ספציפי ומדינה מה קורה מבחינת החוקים שם.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל