לתרומות לחץ כאן

פיצוי שוכר על שיפורים במושכר מעבר לחוזה

שאלה:

שלום רב,
אנו השכרנו בית פרטי בעלת חצר מרוצפת וגינה (הגינה הינה אדמה בלבד ללא דשא) למשפחה למשך שנתיים. במהלך השנה השניה המשפחה החליטה כי ברצונה לעשות דשא סינטטי בחצר הקדמית מכיוון שכשהילדים משחקים בחורף בגינה הם חוזרים עם בוץ הביתה.
אנו לא הסכמנו שזה יהיה מכספנו, השוכרים ידעו שהבית יושכר ללא דשא, והצענו לשוכרים השתתפות סמלית בלבד.
לאחר התקנת הדשא פנו אלינו השוכרים בדרישה להשתתפות נוספת, ללא שום מחוייבות מצידנו הסכמנו להוסיף עוד תשלום סמלי כך שסך ההשתתפות שלנו הינה שליש מעלות החומרים (את העבודה ביצע השוכר בעצמו).
כעת הבית נמכר לאדם אחר, עם הדשא מכיוון שאין דרך להעביר אותו, והשוכר מבקש שנשלם את מלוא עלות החומרים של הדשא, יש לציין כי בחוזה ישנו סעיף ששיפורים במושכר יחלו על השוכר בלבד ואנו לא אמורים לשלם על כך, אך השוכר מרגיש כי המצב אינו פייר והוא תרם למכירת הבית ולכן זכאי לתשלום הזה. מבחינת חוזה איננו חייבים להוסיף תשלום, אך האם עלינו כן לשלם לו בשביל להיות "הוגנים"?

תשובה:

שלום וברכה,

אני מניח שהדשא סנטטי לא הוסיף למחיר הדירה, אלא רק שיפר את פני החצר, ולא הרווחתם כסף מהשיפוץ שעשה לכן אין לשוכר זכות תביעה. אלא שיש לו תביעה שהגיעה לכם הנאה ממעשיו שהוקל לכם למכור את הדירה מחמת ייפוי החצר, אמנם עבור הנאה זו אין צורך לשלם עבור מלוא ההוצאות, והתשלום שליש ששילמתם מכסה את התביעה הזו.

בנוסף הסעיף בחוזה שמתנה שהוצאות לשיפור המושכר מוטל על השוכר, גם זו סיבה לפטור את המשכיר, אך יש לבדוק את הנוסח בחוזה, אם פוטר מתיקונים או גם משיפוצים.

ועל כן אין השוכר יכול לתבוע הוצאות שעשה מהמשכיר.

בהצלחה.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל