לתרומות לחץ כאן

שחייה עם חלוק בחוף שאינו נפרד

שאלה:

שלום הרב!
שתי שאלות שנשאלו על ידי קרובת משפחה בעלת תשובה וגם עולה חדשה מצרפת.
אני מתרגמת את שאלותיה
1. אם צריך לשים חלוק בים אז מה הבעיה ללכת לים מעורב?גם בים נפרד מסתובבים מוכרי כסאות ,קיוסק ומציל.
החופים הדתיים עמוסים עד להתפקע ולא נוחים בכלל.בחופים החילוניים אפשר להכנס לחוף בלי בכלל לגעת ולהפגש עם אף אחד כי הם פי שלושה בגודל ורבע מכמות האנשים.
חוץ מזה בחופים חילוניים המתלחות נפרדות ואפשר בצניעות להתלבש.
בחופים דתיים אין מקום להתלבש ומנסים להסתתר מאחורי סדין או במרחק מהמציל(מה שלא עוזר כי הוא לא עיוור ויש גם גברים נוספים שמסתובבים)
לא אחת רחצתי בחוף דתי והלכתי להתלבש בחוף חילוני בשיא ההידור והצניעות…
אז מה הבעיה ללכת עם חלוק ארוך בחוף חילוני ענק שאין מגע ביני לבינהם?
בבריכה אמרו לי שאסור כי אפשר לגעת אחת בשיני כששוחים אבל בים אין מצב למגע.
אז מה עושים כשחויה כמו ים היא חלק מהקיץ ופתאום זה הופך לסיוט ואני מרגישה שאין סיבה לסבול אם ממילא שמים חלוק.
ושאלה קשה -איך יתכן ששליש מהחרדים בכלל לא שמים חלוק בים אלא בקושי חולצה קצרה?
ההלכה ידועה או שיש מחלוקות?
2.האם מותר ללכת לתאתרון?הצגות וריקודים?קשה מאוד בלי והילדים הפסיקו מזמן אבל אני עדיין מתקשה להפרד מהעבר.
אני הולכת רק להצגות עם מסר וצנועות,הם מעורבות אבל צנועות(כלומר דברים אומנותיים אבל לא גילוי עריות חס ושלום כי מזה היא בעצמה נגעלת)
בברכה

תשובה:

שלום וברכה

ראשית אני מתפעל מהרצון החזק שלך ואני מבין של כל בני המשפחה להתקדם וללכת בדרכי ה' יתברך, שיהיה בהצלחה רבה בעז"ה, ותזכו לשנה טובה ומבורכת בכל התחומים.

גם אם אשה הולכת עם חלוק היא בודאי לא במצב צנוע כפי שראוי להיות בחברת גברים, החלוק אינו מכסה כראוי, הוא עולה במים, ובכלל כל האוירה והמצב גורמים להרהור עבירה אצל גברים. החלוק יועיל רק למציל שבלאו הכי טרוד במלאכתו והוא רחוק וכו'. כמו כן, מה לעשות, אבל בחוף שאינו דתי גם את נחשפת לדברים שלא צריך לראות..

אין ספק שמצב החופים הדתיים ירוד, אבל האם יתכן שבשביל הנאה כזו או אחרת נוותר על הערכים שלנו?! חלילה לנו! נהיה יהודים בעלי עמוד שדרה איתן, נשמח בכך שיש לנו דרך, ערכים, מסורת בת אלפי שנים, שאנחנו לא מוותרים עליה. הנאות העולם הזה הן משהו חולף לגמרי, ואנחנו מוכנים "לוותר" עליהן קצת כדי לקיים את תכלית החיים, ובעזרת ה' אנחנו גם מובטחים על כך לשכר בעולם הבא [אף שזה לא אמור להיות המניע העיקרי למעשינו…].

מה שיש חרדים שאינם מקפידים על הלכה זו, זה באמת משונה לאדם שבא מבחוץ, אבל אני מניח שבמשך הזמן כבר תראי שאין אדם מושלם, ואף פעם לא נקבל החלטות לפי הנהגותיהם של אנשים אחרים, אלא רק לפי מה שנקבע אצל פוסקי ההלכה המובהקים, ועל פי ספרות חז"ל העניפה.

כל פעילות שיש בה חוסר צניעות כמו ריקודים, יש להמנע ממנה לגמרי, ולמעשה גם בהצגות בעלות תוכן כביכול, יש היום "שגעון" בעולם המערבי, שבטוחים שלא ניתן להעביר שום מסר ושום חוויה בלי לערב בזה חוסר צניעות. ההבדל בין מופע "צנוע" ל"שאינו צנוע" הוא רק מה העיקר ומה טפל, אבל הנושא הזה יבוא ויהיה חלק מהענין, ובסופו של דבר לא יוצאים משם טובים יותר…

שבת שלום ושנה טובה ומבורכת.

חיזקו ואימצו.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל