לתרומות לחץ כאן

תיקון צינור -לפי בעלים או שעונים

שאלה:

צינור המים הראשי של הבנין התפוצץ והוחלף. השאלה היא לגבי חלוקת עלות התיקון . האם לפי בעלויות . או לפי שעונים. נ"מ באחד הבעלים שיש לו בבעלותו 2 שעונים , שמשכיר דירה וחנות לאנשים נפרדים.
נא להשיב בנימוקים מפורטים.
בתודה מראש.

תשובה:

שלום וברכה,

בעלות כפולה – על שתי דירות, או דירה וחנות, מזכה אותו בבעלות כפולה במשותף, ולכן עליו לשאת פי שניים בהוצאות תיקון בחלק המשותף, וצריך לשלם פי שניים בתיקון הצנרת. כמו כן באסיפת דיירים יש לו זכות שמתחשבים בדעתו כשני דיירים.

בהצלחה.

 

הצטרף לדיון

2 תגובות

  1. בהמשך להנ"ל [נתעורר העניין למעשה] – מה הדין כאשר לאחד השותפים היו דירה וחנות בגודל דירה, ומכר חצי חנות ונשאר עם חצי ומשכיר אותה.

    קונה החנות החצויה שילם לפי חלק יחסי לעומת השכנים בצינור המשותף שהתקלקל. [ונשאלת השאלה האם עליו לשלם פחות במחצית, או לא.].

    השאלה העיקרית היא- האם לדעתכם על בעל הדירה וחצי החנות המושכרת לשלם פי שניים או פי פעם וחצי , בהתאם לגודל השטחים המקוריים.

    אנא השיבו בהקדם ואם אפשר גם מקורות וסימוכין.

  2. אם נהוג לשלם לפי דיירים ולא לפי מ"ר, הרי שהחנות חולקה לשניים, ובעל החצי חנות ישלם כדייר רגיל. ובעל הדירה וחצי חנות ישלם שתי חלקים. דהיינו יש לראות את החנות כשתי חנויות. ואם שתי החנויות הם קטנות מאוד, נוהגים שגובים מכל חצי חנות שתי שליש – בערך. הדין שווה לדירה בבניין שחילקוה לשניים, שמשלמים מחיר כפול. ואם היחידות הם קטנות כל יח"ד משלם שתי שליש.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל