לתרומות לחץ כאן

שמירת נגיעה מגברים זרים

שאלה:

שלום כבוד הרב, אני בתהליך התחזקות, ושמעתי על איסור נגיעה שכדאי מאד לשמור עליו.
רציתי לשאול בתור אשה נשואה, נכון שהאדם שאני אוהבת ביותר הוא בעלי. אבל יש גברים נוספים שאני אוהבת, וקשה לי לשמור נגיעה מהם.
בבקשה אם תוכל לכתוב לי סיבות מדוע הדבר לא כדאי (חוץ מהעניין שזה אסור וחמור)
אני מבינה את העניין של שמירת נגיעה לפני חתונה, שזה פוגע ביכולת להכיר את החבר באמת, וגורם להתאהב מהצד הפיזי, ופחות הצד השכלי והרגשי.
אבל אשה נשואה זה קשה יותר, כי זה לא שאני יודעת שבעתיד יהיה מותר לגעת. וקשה לשמור נגיעה מגברים שאני בקשר איתם והם ידידים קרובים.
יעזור לי מאד לקבל חיזוקים בנושא.

תשובה:

שלום רב,

ראי גברתי, אם אני אנסה לשכנע אותך מדוע באופן כללי זה לא כדאי, במנותק מהאיסור עצמו. יכול להיות שתשתכנעי, ויכול להיות שלא, מה שבטוח שאני ודאי לא יהיה שלם עם מה שאומר לך. לכתוב מהגיגי ליבי מדוע זה לא כדאי כשמולי יכתוב מישהו אחר מהגיגי ליבו, זה ממש לא העניין. נכון, שלא צריכים סטטיסטיקות כדי להבין במספרי הבגידות בציבור החרדי מול מספרי הבגידות בציבור החילוני הוא זניח לחלוטין. כרב משיב באתר משך שנים בתחום אישות, אני רואה עד כמה יש בגידות, בעבודה, בשכונה, במשפחה, ובמה לא. כנראה שיש איזה קשר בכל זאת לנושא של האסור והמותר, וההרחקות בין איש לאישה וכו', וזה לא סתם מקרי שבציבור החילוני זה קיים באחוזים גבוהים ביותר מהזוגות הנשואים, ובאחרים זה פשוט לא קיים מעבר לפה ושם – ממש זניח. אבל כאמור, אני לא מנסה לשכנע, כי תמיד תאמרי לי: לי זה לא יקרה…

לכן, הנושא המרכזי הוא כמובן האסור והמותר. מה מותר ומה אסור. איסור נגיעה בגברים זרים בפרט באשת איש, הוא דאורייתא! כלומר, נגיעה של חיבה גולשת לאיסור "לא תרבו לגלות ערוה". ועל הדברים הללו עלייך להקפיד. לכן דווקא נגיעה לאחר החתונה חמורה שבעתיים. אין ספק שאם תקפידי על כך, אולי בתחילה זה יהיה מעט קשה יותר, אבל לאורך זמן יהיה לך הרבה יותר טוב, תחיי טוב יותר עם מצפונך, ויהיה לך רק טוב.

 

הרבה הצלחה ושבת שלום

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל