לתרומות לחץ כאן

מקרר דיגיטלי בשבת

שאלה:

שלום

ראיתי פסק של רב בצומ"ת שאמר שע"פ הגרש"ז אוירבך אין בעיה עם התרמוסטט בשבת ומה שצריך להזהר זה באור המקרר. והאם זה אומר שנקרא דיגיטלי בשבת מותר.
מה דעתכם בעניין. תודה רבה

תשובה:

שלום וברכה

לא נכון בכלל. דברי הגרש"ז אויערבך אמורים לגבי המקררים הישנים, שם לא ברור אם הפעולה של הפתיחה של המקרר תיצור איזו הפעלה, וזה ספק פסיק רישא ובגרמא ועל כן התיר, במקררים החדשים הדיגיטליים כל פעולה נרשמת באופן מידי בכרטיס ומפעילה חיישינים וגוררת פעולות, ולכן יש צורך להתקין התקן שבת הכולל את ביטול פעולת הכרטיס [יש שני סוגים של התקנים ויש ויכוח איזה צריך, אם ביטול קליטת הכרטיס לגמרי או די בביטול הפעולות הנגררות מקליטת הכרטיס, אבל התקן ודאי חייבים].

הצטרף לדיון

2 תגובות

  1. אוקי. סתם ככה אני רוצה להבין את הסוגיה, מה הבעיה בדיוק? בזה שהכל נרשם בכרטיס או הגרימה להפעלת הפעולות? כי אם האיסור זה על הפעלת פעולות לכאורה זה כמו הדיון בפתיחת מקרר לעניין הפעלת המנוע , שהפעלת המנוע זה כי זה דבר שאינו מתכוון ולא פסיק רישיה ובגרמא. תודה

  2. השאלה שלך היא המחלוקת לגבי איזה סוג התקן צריך, לגבי הפעולות הוא פסיק רישא גמור כי כל פתיחה פועלת, שלא כמו במקררים הישנים שרק רמת חום מסויימת היתה גורמת להם לעבוד [החיישנים בנויים למדוד טמפרטורה בכל נקודה במקרר ולפי זה להפנות לאותו מקום את הקור, והבדלים דקים כאלו קורים בכל פתיחה].

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל