שאלה:
שלום לרב,
כתב המ"ב שיט ג בביאור הלכה ד"ה לא מקרי ברירה : …..לא הוי בכלל בורר וכן אם מונחים בקערה כמה מינים יחד זה על זה והמין שרוצה לאכול מונח למטה ומסלק אלו שמונחין למעלה כדי שיוכל להגיע להמין שלמטה וליטלו לא הוי בכלל בורר ועיין בבה"ל:
האם כאשר נניח מסיר את הספרים שמונחים על הספר שבו מעוניין כעת, האם כל הכוונה היא כל עוד מסיר אותם הספרים בכדי לקרוא בספר לאלתר. מפני שכאן כתב שלא שמיה ברירה, ואם כן האם מותר לעשות כן אע"פ שלא מעוניין כעת להשתמש?
תשובה:
בודאי מותר, וראה עוד במשנה ברורה שם ס"ק טו בענין זה שפילוס הדרך אינו בורר.
כן אבל השאלה לא היתה אם זה מותר, אלא אם זה מותר אפילו שזה לא לאלתר?
אם זה מוגדר כתערובת כלומר לא ניכר מאוד מה כל ספר, מותר רק לאלתר.
השאר תגובה