לתרומות לחץ כאן

האם עושים חנוכת בית בשנת אבל ?

שאלה:

אבי נפטר לפני מספר חודשים.
אני עובר כעת לבית חדש.
האם צריך לבצע חנוכת בית בשנת אבל ?
אני אשכנזי ואשתי ספרדיה.

תשובה:

שלום רב

יש מתירים להשתתף בסעודת חנוכת הבית בארץ ישראל, ויש מתירים אפילו בחוץ לארץ בתנאי שיאמרו שם דברי תורה, ויש אומרים שגם בארץ ישראל צריך שיאמרו שם דברי תורה, ויש אוסרים להשתתף בחנוכת הבית אפילו בארץ ישראל (אפילו אם אומרים שם דברי תורה).

ובענייני אבלות מי שמיקל יש לו על מי לסמוך, בפרט שזו השמחה שלך ולא השתתפות בשמחת אדם אחר, רק כמובן בלי מוזיקה ושיהיה דברי תורה.

המקום ינחם אתכם, ושיהיה ישוב טוב.

מקורות

הגליון מהרש”א והבית לחם יהודה ביו”ד סי’ שצ”א פסקו שלסעודת חנוכת הבית יש דין של סעודת מצווה ומותר לאבל להשתתף בה, אמנם דעת האגרות משה יו”ד ח”ג סי’ קס”א שמכיון שיש הרבה אנשים שלא נהגו בסעודה זו אין לה דין של סעודת מצווה ואסור להשתתף בה, אבל בארץ ישראל נהגו להקל יותר כיון שיש בבנין הבית מצות ישוב הארץ, ובפרט שזו שמחה שלך.

הצטרף לדיון

2 תגובות

  1. בס’’ד
    שלום לרב ארלנגר
    זוהי אינה תגובה אלא שאלה, מאחר ואין לי דפדפן אין לי אפשרות לשאול את הרב אלא רק כאן, אני גרושה, (בת 53) כחמישה חודשים, לפני כשנתיים וחצי טבלתי פעם אחרונה (כאישה נשואה) ומאז לא היה לי מחזור, כעת בעלי ואני מתחתנים שוב, מה הדין?

  2. ראשית מזל טוב וכל הברכות. צריך לדעת שלפני חתונה בכל מקרה עושים הפסק טהרה ושבעה נקיים, מחמת חשש דם חימוד, שחשש זה קיים גם באשה שכבר לא מקבלת מחזור.
    [כמו כן חשוב לדעת שלא רק מחזור ממש מצריך טבילה אלא גם כתמים עשויים להצריך זאת].
    תזכו לחיים טובים ומאושרים.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל