לתרומות לחץ כאן

קורס הכשרה שהטעה אנשים בפרסום שווא ולא נותן סיפוק ללומדים

שאלה:

בחודש שבט שנה זו התפרסמה בעיתון מודעה בנוסח של: דרושים אברכים ללימוד פרטי עם בחורים במסגרת הישיבתית. פניתי למפרסמים והאחראי שראיין אותי הציג לי את הארגון שהוא אחראי עליו כארגון גדול של חונכים מקצועיים לבחורים ושיש להם מאגר של חניכים ושהם עובדים בשיתוף עם הרבה ישיבות ושהחונכים המקצועיים שלהם מרוויחים הרבה. וכדי שיהיה להם אכן חונכים מוכשרים ומקצועיים יש להם גם מכון הכשרה רציני ויש להם קורס מקצועי ומקיף למשך כשנתיים שעלותו הוא 12000 ש"ח, וכמובן שאלו שלומדים בהכשרה שלהם הם מבכרים בשיבוץ עם התלמידים. אני נרשמתי מיד היות וזה גם הכשרה שהתחברתי אליה וגם שזה אופק של עבודה.
מה שהיה בהמשך הוא לא מיניה ולא מקצתיה. קודם כל עד היום לא קיבלתי שום שיבוץ למרות כמה פניות ממנו אליהם, וגם שמעתי מעוד אברכים בקורס שכמעט ולא קבלו מהם כלל תלמידים וגם אחר כך שמעתי מהממונים הראשיים בארגון שההבטחות שהאחראי הזה הבטיח לא היה להם בסיס כלל. מה שהתברר הוא שהפרסום על דרושים אברכים היה פרסום מטעה של קורס ותו לא בנוסח של: אתה צריך רק להירשם לקורס ואין לך מה לחשוב כלל על העלויות בגלל שבתמורה אתה מיד מקבל עבודה שיכסה לך את ההשקעה.
בנוסף לזה גם עצם ההכשרה זה הרבה פחות ממה שהבטיחו הן ברמה המקצועית של התוכן הנמסר וגם בעוד כמה פרטים למשל הם נתנו סילבוס עם נושאים שילמדו ובפועל זה ממש לא תאם לזה וכו' וכו' הם גם הבטיחו הקלטות וסיכומים מהנושאים הנלמדים ואין את זה ואני ממש מרגיש שהם הוני אותי בגדול הם הוציאו ממנו 12000 ש"ח ולא קיבלתי את התמורה שהבטיחו
והנה הארגון נותן את האפשרות להפסיק את הקורס באמצע ורק שישלמו על כל המפגשים שכבר התקיימו עד אז דהיינו 200 ש"ח לכל מפגש.
אני עשיתי הו"ק בכרטיס אשראי אבל עדיין לא שילמתי בהו"ק על כל המפגשים של עד עכשיו.
שאלתי כעת הוא כך, היות והיתה כאן הונאה מכוונת והבטחות סרק שהם לא עמדו בזה האם אני יכול לבטל את החיובים הקודמים ולדרוש מהם את הכסף חזרה או שלדרוש חזרה אני לא יכול ורק מכאן ולהבא אני לא חייב לשלם או שאני אפילו חייב להמשיך לשלם על כל המפגשים של עד עכשיו?
תודה רבה

תשובה:

שלום וברכה,

לבטל מכאן והלאה את המפגשים מותר. מפני שבעלי הקורס מסכימים לביטול באמצע הקורס. וסיבה נוספת, שאם יש טענה של אונאה או מקח טעות, זכותו של המתאנה לבטל שלא ימשיכו לאונות אותו. אבל ביטול על כל העבר צריך לדון ולשמוע את הצדדים, האם היה כאן אונאה, וגם אם היה אונאה אולי נחשב אונאה בפועל, ובפועל שאונה אין חייב להשיב את מה שאונה את אחרים.

בהצלחה.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל