לתרומות לחץ כאן

סנדק ירא שמים

שאלה:

שאלה בנושא סנדקאות.
שלום וברכה,
בסיעתא דשמייא אישי ואני זכינו לשני בנים, ובעתיד הקרוב אי״ה יוולד בנינו השלישי. שנינו גדלנו בבתים מסורתיים על כל המשתמע מכך.
מאוד מאוד חשוב לנו שהסנדק יהיה אדם צדיק וישר, אדם ששומר קלה כבחמורה וכמובן תלמיד חכם שאנו מכירים מקרוב ומעריכים את פועליו.
בברית של הבן הבכור היה ברור לנו שהסנדק יהיה ראש הישיבה של בעלי,
וכך היה למרות הרצון לכבד את הסבים.
בברית של הבן השני, היות וראש הישיבה היה באבל, כיבדנו את אביו של בעלי בסנדקאות, בתחושה מעורבת – שהרי הוא לא תלמיד חכם, מפני שחששנו מהקפדה או רגשות אכזבה מצד המשפחה.
עכשיו המצב הוא כזה, שאבי ואימי מאוד מצפים שנכבד את אבי בסנדקאות של הבן הבא בע״ה, וזה לא בדיוק תואם עם הרצונות שלנו כהורים –
שהרי גם אבי חי באורח חיים מסורתי, הוא יהודי טוב, שומר שבת, אך לצערי יש טלוויזיה בבית ומכשיר סלולרי לא כשר ובכלל כל הלך הרוח רחוק מתורה ומצוות…
אני כ״כ רוצה לזכות לסנדק תלמיד חכם, יראש שמים כלבבנו,
ומצד שני – מה עם מצוות כיבוד הורים??
סנדקאות זה מעבר ל״כיבוד״ בברית. זה קשר רוחני עמוק עם הילד,
וראוי שהסנדק יהיה דמות רוחנית.
אשמח לתשובה ברורה שתתיר לי את הספק,
שאדע שאני בוחרת נכון מכל הבחינות.
טובת הילד מבחינה רוחנית – בעיני, במקום הראשון.
יישר כח!

תשובה:

שלום וברכה

הרצון שלכם מאוד נכון וטבעי, הרמ”א (יורה דעה רסד, א) כתב: “ויש לאדם לחזר ולהדר אחר מוהל ובעל ברית היותר טוב וצדיק”. מכאן הנוהג של רבים לבקש מראש הישיבה או רב מפורסם אחר לשמש כסנדק במילת בניהם. בקיצור שולחן ערוך (קסג, א) כתוב בפשטות שיש לבחור סנדק שהוא צדיק. לכן יש למצוא דרך למצוא אולי רב מאוד גדול שיבוא להיות סנדק, כך ההורים ישוכנעו. נניח אם הם מעריכים מאוד רב מסויים, הרב מוצפי או אחר, הם יבינו שזה כדאי ועדיף. זה עשוי לגרום לכם לקושי קצת במיקום ובשעה של הברית אבל זה כדאי ומומלץ בהצלחה ולידה קלה ובריאה.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל