לתרומות לחץ כאן

אי הבנה בגובה המחיר של דירת קיט

שאלה:

השכרנו את דירתנו בחיפה ליומיים כולל אופציה לבשל בדירה מים חמים מצעים מגבות מזגן.ליל שישי ושבת,אנו אמרנו 500 שח ללילה והם הבינו 500 ליומיים,מבחינתנו זה הפסד גמור כיוון שחזרתי במיוחד לנקות ולארגן את הדירה כך שעלה לי דלק וכן שעות העבודה,כו"כ המחיר הממוצע באזור הוא בערך 500 ללילה,אמנם היא ידידה של אשתי ויתכן וחשבה שעושים לה מחיר,מה עושים?

תשובה:

שלום וברכה,

על השוכר לשלם לפי המחיר הנהוג לשלם באותו מקום, ולכן צריך לשלם עבור שתי לילות 1,000 ש"ח.

בהצלחה.

מקורות:

בשו"ע חו"מ סימן שלב סעיף א מבואר שאם היה אי הבנה בקציצה של השכר לפועלים, הרי הקציצה בטילה ומשלם לפי המחיר בשוק. ולכן במקרה הנ"ל שיש אי הבנה בין הצדדים משלמים לפי המחיר של שכירות דירת קייט באותו מקום, ואם מקובל לשלם 500 ש"ח לליליה יש לשלם כמחיר המקובל.

טענת השוכר שרצה רק בגלל שהמחיר היה זול מאוד

השוכר טוען שהסיבה שהסכים לבוא לנופש בגלל שהמחיר היה זול מאוד, ואילו היה יודע שיצטרך לשלם הרבה לא היה שוכר, ויש לדון האם טענתו טענה.

בשו"ע חו"מ סימן שסג סעיף י וז"ל: יש אומרים שזה שאמרנו בחצר העשויה לשכר חייב להעלות לו שכר, אפילו שכרו מראובן ונתן לו השכר, ונמצאת שאינו שלו אלא של שמעון, צריך ליתן לשמעון שכרו. ואפילו שכרו מראובן בפחות מכדי דמיו, צריך ליתן לשמעון כל השכר הראוי ליתן לו. מבואר שאם שכר ע"ד לשלם מחיר נמוך ואח"כ התברר שהדירה שייכת לאדם אחר, חייב לשלם את מלוא השכירות ואינו יכול לומר דעתי הייתה לשלם פחות.

וקשה שבגמרא ב"ק דף קיב ע"א מבואר שאם הניח האב לבניו פרה וטבחו היורשים את הפרה ואכלוה, והתברר ששאולה והרי היא של אדם אחר, חייבים לשלם דמי בשר בזול, ולא את מלוא המחיר, כיון שאם היו יודעים שאינה שלהם לא היו טובחים, והקשה בקצות שם ס"ק ז מ"ש משכירות שאם לא ידע שמשלם את מלוא דמי השכירות. תירצו האולם המשפט ובקהילות יעקב ב"ק סימן יח שביורשים ששחטו פרה שהייתה בבית אביהם נחשב לאונס גמור, כיון שהייתה הפרה ברשות האב לא אמורים לדעת שהפרה מושאלת ושייכת לאחרים. אבל בבית לא היה למשכיר חזקה בבית, אלא הראה את הבית לשוכר והשכיר לו, לא נחשב השוכר לאונס ולכן חייב השוכר לשלם את כל מחיר השכירות. לפ"ז במקרה הנ"ל שהיה אי הבנה בין הצדדים, לא נחשב השוכר לאונס גמור, ולא לא יכול להפטר בטענה שרצה רק במחיר זול.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל