לתרומות לחץ כאן

סת"ם בחול המועד

שאלה:

שלום וברכה!
האם מותר לתייג אותיות בחול המועד שנכתבו לפני חול המועד?
והאם יש הבדל בין ספר תורה תפילין מזוזות ומגילה לעניין זה?

תשובה:

שלום רב,

אסור. התיוג היא מלאכת אומן וודאי שאסור, אא"כ זה נעשה כאשר אין ספר תורה כשר לקרוא בו, או שהסופר אין לו מה לאכול שאז זה לצורך המועד שלו. ראה סי' תקמה סעי' א' ומשנה ברורה ובביאור הלכה שם.

 

הצטרף לדיון

2 תגובות

  1. שלום וברכה!
    עיינתי במ"ב ובביאור הלכה שם ולא הוזכר שם נושא התיוג.
    אם אפשר, מחילה, רק כדי ללמוד- מניין לנו שתיוג אותיות נחשב מעשה אומן הרי יש המוני סופרים שעושים תגים קוים פשוטים לצורך העניין, וזה כל אחד יכול לעשות… גם קוים ובראשם עיגול כל אחד יכול לעשות?
    מדוע זה לא דומה להפרדת דיבוק שהגר"ע בחזון עובדיה עמ' רב' מתיר… או להשלמת חלל אותיות "לעיני כל ישראל" בעמ' רג' שמתיר?

  2. בעיני ברור שהתיוג הוא מלאכת אומן, זה עדין מאוד כדי שלא ליצור דיבוק וכדי ליצור שלושה יחד, אני לא הייתי מעז לגעת בזה בכלל…

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *