לתרומות לחץ כאן

תכשירים להסתרת קרחת האם חוצץ לתפילין

שאלה:

שלום וברכה ושבוע טוב.

רציתי לשאול שאלה שקצת קשה לשאול אך תורה היא וללמוד אני צריך.

כידוע, יש להרבה גברים התקרחות במשך השנים, ולפעמים קצת יותר מוקדם, ויש כאלו שמתביישים בזה. במיוחד אם עדיין לא התחתנו…

לכן, ראיתי שיש כמה וכמה תכשירים, שמתיזים על הקרקפת איפה שרוצים להסתיר שיש נשירה ובתכשיר יש קרטין שזה סוג של חלבון וכן יש כל מיני דברים אחרים, כמו למשל תרסיס שגורם לשיער להתנפח ואז זה מטשטש את ההתקרחות וכ'ו וכ'ו.

כמו למשל באתר הזה, אם אתם יכולים להיכנס:
http://www.keratherapy.co.il/

ויש עוד הרבה.

שאלתי היא, האם זה מותר להשתמש בזה ולא נחשב למשל חציצה לתפילין, כי ראיתי שכתוב למשל בילקוט יוסף, שמי שיש לו קרחת והוא שם פיאה, ואו מתבייש ללכת להניח תפילין בבית הכנסת, כי שם הוא צריך להוריד הפיאה ואז יראו וכ'ו, אז יש עיצה של להניח בבית בלי הפיאה ולומר ק"ש, ואז ללכת לבית הכנסת ולהניח על הפיאה ולהתפלל.

לכן אני שואל האם גם במקרה כזה עם התרסיסים הללו, (ניתן לחפש בגוגל ולראות יש הרבה דברים כאלה) האם גם אילו גורמים לחציצה או לא.

תודה מראש.

תשובה:

שלום וברכה

עיינתי בקישור שלך ולא הצלחתי להבין כיצד זה עובד, והאם יש ממשות של דבר אחר שאינו השיער הטבעי שלך, או שזה רק חומר שגורם לשיער הטבעי עצמו להתנפח. אם יש ממשות של חומר אחר הוא חציצה [ואף שנעשה לנוי נהגו להחמיר בזה לגבי תפילין], אבל אם אין בו ממשות כלל והוא נספג לגמרי ורק גורם לשיער עצמו להתנפח או לייצר חומרים טבעיים – אין בעיה.

הצטרף לדיון

4 תגובות

  1. תודה על התשובה המהירה.

    אם תוכלו לברר אצל מישהו שמבין יותר לפי הקישור שהבאתי, אני מאוד אשמח כי זה תקופה ארוכה שנמנעתי מלרכוש את זה, כי אינני רוצה שיהיה חציצה.

    דבר שני, יש עוד סוג וכאן יש לי עוד קישור, אולי תוכלו להבין כאן יותר טוב ולענות לי:

    https://www.toppik.co.il/page/טכנולוגיה-1

    תודה רבה מראש.

  2. ומה זה שונה מצבע? ראיתי פעם בספר שו"ת של ר' ניסים קרליץ שליט"א, שבו הוא נשאל, לגבי בחור בן 14 (!) שכבר יש לו שיער לבן והוא מתבייש, והוא אמר שמותר לו לצבוע ואין חשש של לא ילבש. לצערי איני זוכר איך קוראים לספר, אך אני זוכר זאת בבירור, לכן אני שואל, האם צבע לשיער לא חוצץ? ומה כאן שונה מצבע?

    ואם אפשר, עוד שאלה: לגבי ספריי, לא שצובע או עושה את מה שכתוב בקישור, אלא ספריי שקוף שרק מקשה את השיער, שלא יזוז, האם זה גם חציצה?

    ומה הדין אם שמים לא במקום שהתפילין ולא במקום של הרצועה, אלא נגיד למשל באמצע הראש?

    תודה רבה מראש.

  3. הסברתי, שבצבע אין ממשות, כאן יש ממש סיבי שיער הנאחזים בשיער שלך ויוצרים אשליה כאילו כל הנפח הוא שיער טבעי, אבל בעצם יש כאן נפח ממש שאינו שלך. גם ספריי שמקשה את השיער הוא ממשות.
    אם זה לא במקום התפילין והרצועה אין בעיה, אבל זה קרוב מאוד למכשול כמובן…

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל