לתרומות לחץ כאן

התערבבו תבניות בשרי חלבי פרווה

שאלה:

טעות התערבבו התבניות של התנור הבשרי והתנור החלבי ביחד)התבניות לא חד פעמיות(ואני לא זוכרת מה שייך למה וכנראה שאולי אפיתי חלבי ולפני גם היה שם בשרי בתבנית אבל תמיד אני שמה נייר אפיה מעל התבנית האם אני צריכה להגעיל את התבניות ואז להחליט מה מהם לבשרי ומה מהם לחלבי ואיזה תבנית היא לפרווה? וגם האם מותר לי לאכול משהו חלבי שאולי נאפה לפני זה בשרי על אותה תבנית ולהפך וגם לגבי פרווה אשמח לתשובה.

תשובה:

שלום וברכה

הנייר אפייה חסר משמעות, הכלל הוא כך: אם התבניות לא היו בשימוש באותם 24 שעות לחלבי ולבשרי, כלומר, יום אחד השתמשו בתבנית לבשרי, ולאחר 24 שעות כשהיא נקייה מהשימוש הראשון השתמשו לחלבי, מספיק ליבון קל, כלומר, מנקים היטב, ממתינים 24 שעות משהשימוש האחרון, מכיניסים לתנור ריק ומפעילים אותו על חומו המירבי חצי שעה – 40 דק' ואחר כך מגדירים אותו לשימוש בשרי או חלבי כרצונכם, ועושים סימון, למשל טבעת של מחזיק מפתחות תהווה סימן שהיא חלבית. ומכאן ולהבא משתמשים רק לחלבי.

אבל אם השימוש הבשרי והחלבי היו בתוך 24 שעות, זו כרבר בעיה, צריך ליבון חמור באש ממש עד שיאדים, וזה בלתי אפשרי בתבנית, היא תתחורר ותתקלקל הרבה לפני שיעשה הליבון… באופן זה יש לזרוק ולקנות חדש.

כשיש ספק אם עבר 24 שעות, יש לנו כלל שסתם כלים אינם בני יומם וניתן להניח שזה בסדר.

שבת שלום.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל