לתרומות לחץ כאן

המשך הטמנה בשבת / עיבוד לשמה

שאלה:

שלום לרבנים רציתי להבין אם כל החשש בהטמנה שמא ימצא קדרה צוננת וירתיחנה אם כן אז למה מותר בשבת להוריד ולהחזיר את השמיכות מהסיר כאשר התבשיל מבושל וכי כך אין חשש הנ"ל ועוד מה הדין אם אני עושה לי שלט שלא לחמם את הקדרה צוננת האם מותר לי בשבת לכתחילה להטמין בדבר שלא מוסיף הכל בשבת בעקבות כך? 2 למה מועיל עיבוד לס"ת ולכתוב בו תפילין הרי קדושת ס"ת חמורה מתפילין ואם כן זה הורדה בקדושה לכאורה? (סימן לב ) תודה רבה על הטירחה והסבלנות

תשובה:

שלום וברכה

הסיבה לכך היא משום שהמשך הטמנה שונה מהטמנה לכתחילה, כאשר המאכל כבר היה מוטמן ואתה לא מבצע כאן פעולה חדשה זה פחות דומה לקדרה קרה שאתה בא להרתיח אותה. כמובן לא מועיל שלט שהרי יש כאן גזירה דרבנן, וזה ניתן באופן מוחלט, אחרת תוהו ובואו היה ביהדות…

ראה משנה ברורה סי' לב ס"ק כו, שבשעת נתינת העור לסיד מתנים שהעיבוד הוא לשם ספר תורה אבל בתנאי שאוכל להשתמש בו גם לדברים אחרים.

הצטרף לדיון

2 תגובות

  1. תודה רבה לגבי השאלה השניה בבית יוסף לא הזכיר ענין תנאי סימן לב סקח וז"ל עיבד לשם ס"ת מהני לכתוב בו תפילין דקדושת ס"ת חמורה מקדושת תפילין כדאמרינן בפרק מי שמתו דף כה ע"ב כו ע"א?

  2. אמת. התנאי אמור כדי להוריד גם לחולין ממש, אבל לקדושה הפחותה הימנה לא נחשב בזיון, כיון שמדובר בהזמנה בעלמא ומותר גם בלי תנאי, ראה החילוק במשנה ברורה סי' מב ס"ק יט.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל