לתרומות לחץ כאן

לימוד תורה באוטובוס עם נשים לא צנועות

שאלה:

אמרתי לבעלי שינצל את זמן הנסיעות באוטובוס ללימוד תורה, אך הוא אומר שזה בעיה אם בשדה הראיה שלו יש נשים לא צנועות או אפילו ללא כיסוי ראש. אבל הוא במילא לא מסתכל עליהן. האם מותר אם הוא מסתכל לא לכיוונן? כלומר מסיט את העיניים או את הראש בכוונה כדי לא לראותן. האם כך מותר ללמוד תורה? חבל על הזמן היקר הזה.

תשובה:

שלום רב,

מצד האיסור שלא ללמוד מול נשים שאינן צנועות, ראה שו"ע סי' עה סעי ו' שבכל מקרה מועיל שהסיט את מבטו מהן. (שם מדובר על קריאת שמע כנגדן). ובכל מקרה הרהור בלימוד תורה אפשר. ראה שם במשנה ברורה ס"ק כט.

עלי להוסיף וסליחה שאני חודר לזוגיות שלכם. אבל נוסח השאלה קצת מפריע לי… האישה אינה אחראית על לימוד התורה של בעלה. או על ניצול הזמן שלו. תפקידה של האישה לאפשר לו כל עוד זה אפשרי. אבל לא להורות לו מה לעשות. אני לא מכיר את השיח ביניכם. אבל חשבי על כך, דומני שזה עלול להפריע לו. בפרט שאת זו הפונה באתר כדי לברר הלכה האם בעלך נוהג כהוגן (להבנתך). אישה שרוצה להקים בית תורני איכותי צריכה לכבד את בעלה בדיוק כמו שהוא, ולא לתת לו הרגשה שאינה נוחה.

 

הצטרף לדיון

3 תגובות

  1. תודה רבה. רק עכשיו ראיתי את התשובה כי הקישור שנתתם היה שגוי.
    בכל אופן, אני לא מורה לבעלי מה לעשות, רק ממליצה לו. כי אני יודעת שהוא עובד ועמוס ומאוכזב מאוד שלא לומד תורה בקושי. הוא כל הזמן אומר לי את זה. חוזר הביתה, עוזר לי עם הילדים, וכשהם נרדמים, הוא נשפך על הספה ואין עם מי לדבר…. אז העליתי רעיון שילמד בנסיעה לעבודה. לא טוב?
    אני גם משתדלת על ידי תפילה שהשם ייתן לנו את האפשרות הכלכלית שייעבוד פחות.

  2. סליחה שגם אני נכנס לזה, אבל אני מניח שאם אכן היה זה באופן שהוא שאל אותך מה לדעתך כדאי לעשות, היות והוא מאוכזב שהוא לא מוצא זמן ללמוד וכו', והמלצת לו בתור הצעה בלבד שאולי בזמן הנסיעות הוא יכול ללמוד שם, אז כמובן שזה דבר חיובי – כי זה בא ממנו. אבל אם זה בא ממך, לעניות דעתי גם אם הוא מדבר על זה באופן כללי, זה עדיין יכול לתת לו הרגשה לא טובה, ולכן לכאורה מוטב להימנע מזה.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל