לתרומות לחץ כאן

הגויים משרתים של היהודים? גזענות!

שאלה:

שלום לכם כבוד הרבנים . אני גוי במובן שלכם . והייתי מאד רוצה לשאול שאלה ומקווה שאקבל תשובה מספקת . האם אתם מאמינים ש ה.. ברא את כלל האנשים .? ואם כן אז למה אתם מבדילים ביניהם וחושבים ששאר האנישייות הל משרתים של העם היהודי . ??? אשמח לקבל תשובה מספקת ומשכנעת . תודה מראש .

תשובה:

שלום וברכה

אני קורא הרבה מאוד כאב בשאלה שלך, ואני חושב שהיא נובעת מטעות מאוד יסודית!!! אף אדם אינו משרת של העם היהודי, כל העולם כולו – חי צומח דומם, והאנושות כולה, משרתיו של בורא העולם! כל אחד יש לו את המשבצת שלו, ומשם עליו לשרת את בוראו ולקיים את רצונו. עם ישראל נבחר על ידי בורא העולם לקבל את התורה, זו עובדה היסטורית שכתובה בתנ"ך שכולנו מאמינים בו, והוא אגב גם מקובל על כל הדתות [אלא שחלקן מאמינים שמסיבה כל שהיא בורא העולם החליט להפסיק את הקשר איתנו, אבל לא סיפקו לכך הוכחות משכנעות…], כך שהנושא של שמירת כל חלקי התורה נמסרה לנו, בעוד ששאר העמים נצטוו בשמירת שבע מצוות בלבד. ענין זה גרם לכמה דברים מחייבים מאוד: ראשית כל מעשה של יהודי מפוקח ומושגח מלמעלה בהשגחה פרטית, כלומר, הוא נתון למצב של שכר ועונש בצורה הרבה יותר קפדנית מגוי שמושגח בהשגחה כללית יותר. עליו להזהר מאוד בכל מעשה מחשבה ודיבור שלו, וכל היממה של היהודי חייבת לסבוב סביב עבודת ה' בלי להפסיק רגע. זה לימוד תורה אין ספור מצוות וחיובים. במקביל כמובן, חיוב זה הוא הזכות הגדולה שיש לנו, כלומר, זכינו להיות אלו שבורא העולם נתן להם את תורתו ומבקש מהם להיות אלו שמקיימים אותה בעולם, וכיון שהתורה היא תכלית העולם, והמצוות הם גילוי כבוד ה' שהוא העיקר בעולם, התפקיד המחייב והלא תמיד קל הזה, הוא זכות עצומה שאנחנו שמחים בה.

ומכאן אני בא לשאלה שלך יותר באופן ממוקד: טעות היא לחשוב שרק העןם היהודי קשור לתורה! שהרי היא תכלית העולם! אם כן יש שאלה, מה הקשר של כל הברואים השונים, בני האדם וכל השאר לנושא הזה? תשובה: קיום התורה מצריך קיום של עולם שלם, תעשייה מחקר רפואה בטחון וכו' וכו', ואת כל זה מספקים כל הברואים.

כלומר, אף אחד לא משרת אותנו כבני אדם, כולם משרתים את ה' יתברך ואת תורתו, יש שמקיימים את המצוות בפועל, ויש שיוצרים את העולם המתאים והנצרך לקיום אותם מצוות. כפי שבצבא, יש שמייצרים נשק ויש שיורים בו, יש שמספקים אוכל ויש שמשרתים בקרבי. בחור שיושב בישיבה ולומד תורה הוא חייל קרבי, והאותו חקלאי ערבי נניח שמגדל תפוחי אדמה, מספק לו תזונה, הכל חלק מצבא שלם של ה' יתברך.

עשי את תפקידך בעולם מתוך מטרה להיות קרובה לבורא העולם, וכך תזכי לשכר הצפון לשאר העמים העושים זאת!

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל