לתרומות לחץ כאן

ברכה על הטלית של בית הכנסת

שאלה:

שלוש שאלות קצרות
א. האם יש מקור למנהג שאחרי שלושים האבל צריך מלווה בדרך לספר?
ב. כשאדם אורח בבית כנסת האם צריך לברך על הטלית? האם יש דעות שונות בהלכה?
ג. נשבע שאם אשתו תעשה מעשה פלוני שהוא לא יצא איתה לחו"ל- והיא עשתה את המעשה, האם יש התרה?

תשובה:

שלום וברכה

  1. אלו שטויות של ממש. אין בכלל מצוה להסתפר, פשוט עד אז אסור ואחר כך מותר…
  2. אני מבין שכוונתך שהוא נוטל את הטלית של בית הכנסת ומשתמש בה בתפילה. בזה אכן יש לו לברך על הטלית, כיון שהיא לא נחשבת טלית שאולה אלא טלית של שותפים, ראה משנה ברורה סי' יד ס"ק יא. אלא שלמרות שבמשנה ברורה שם נקט בפשיטות שיש לברך גם כאשר הלבישה היא רק לשם כבוד, כמו לעלייה לתורה או לברכת כהנים, ולא ממש להתפלל איתה, בזה יש שחלקו, והמנהג שלבישה כזו אינה מחוייבת בברכה, הליכות שלמה פרק ג סעי' יב, משנה הלכות ח"ט סי' רלד, וזאת על פי השערי אפרים המובא בביאור הלכה שם.
  3. צריך לבדוק את כל הנסיבות והנדר כדי למצוא פתח מתאים. יש לפנות לרב המקומי שיעשה התרה לאחר בדיקת כל הנתונים, בצירוף שני רבנים נוספים. להבא אין לעשות את השטות הזו, נדר הוא מחוץ לתחום, עוון נדרים חמור מאוד ולא מתעסקים עם זה כלל!

הצטרף לדיון

4 תגובות

  1. אם אני מגיע לבית הכנסת ויש שם טליתות שאנשים השאירו במשך השנים ואין לי מושג לגבי הכשרות שלהם , האם יש עיצה שאני יוכל להתעטף בהם ולא להיות חייב בציצית (ורק משום שכולם בציצית גם אני מעוניין להיות מעוטף) כמו נניח לכוון לא לקנות ? חג שמח

  2. לכאורה כן, אם זה לא שלך ולא של בית הכנסת, לא צריך לבדוק, הבעיה היא שככל שזה היה הפקר יתכן שבית הכנסת כבר זכה בזה ואז שוב אתה בכלל… אז ראשית לא קשה לבדוק, שנית, למה שלא יהיה לך טלית משלך כמו לכל היהודים?

  3. אני התכוונתי מצד הקשירה לשמה שאת זה אין לי אפשרות לברר לעולם ואולי אני מברך לבטלה (את שלי אני בד"כ קושר) ולגבי טלית שלי ,אני בחור ולפעמים יותר מרגיש לי נוח להתפלל עם טלית.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל