לתרומות לחץ כאן

ocd בענין נדרים

שאלה:

שלום כבוד הרב.
בעז"ה ביום ראשון אני בחופשה עם משפחתי . שוחחתי עם בעלי ואמרתי לו שאני רוצה לחפש בגד ים כי אולי לא אמצא באילת ואז ( בלי נדר) מה לא אכנס לים או לבריכה( כי אני מחפשת בגד ים צנוע ).בלב הייתה לי מחשבה ( בלי נדר) שאולי זה עדיף בגלל האיסור של בריכה מעורבת ולאחר המחשבה ישר התחלתי לדאוג מהדרך בה התנסחתי בפני בעלי ואני חוששת מנדר. כל היום חששתי ובתפילת שמע שעל המיטה דיברתי דיבור פנימי כדי להרגיע את עצמי ואמרתי שלא אמרתי שלא אכנס בתור אימרה חד משמעית אלא רק בגלל שאיך אפשר להיכנס בלי בגד ים כי עם בגדים זה לא נוח . אני חוששת שאולי דיברתי גם בקול ואמרתי חלק מהמשפט ( כלומר בלי ההתחלה לא אמרתי) . עליי לחשוש מנדר? סליחה מראש על השאלה .אני יודעת שאני מטרידה גם את הסובבים אותי .אני סובלת גם והתחלתי בטיפול אצל פסיכותרפיסטית לאחרונה ומנסה לטפל בבעיה בתקווה גדולה שזה יצליח .
תודה רבה על תשובתך וסליחה ..השתדלתי שלא לשלוח את השאלה אך זה היה גדול ממני . רוצה להיות רגועה בחופשה .

תשובה:

אין כאן שום חשש נדר, וכל עוד את סובלת מocd בענין נדרים לא נוהג לגביך בכלל איסור זה, ואפילו נדר שתאמרי ממש אין בו כלום.

אין להכנס לבריכה מעורבת, גם בבגד ים צנוע.

הצטרף לדיון

2 תגובות

  1. תודה רבה על תשובתך!
    הקראתי לבעלי את תשובתך ואמרתי לו "בסדר"( בלי נדר) . התכוונתי לכך שזה נכון לפי ההלכה אך כרגע אני עדיין לא מוכנה לכך( לגבי הבריכה מעורבת) אני בתהליך התחזקות כבר שנים .לא נולדתי למשפחה שומרת שבת ומצוות ולאט לאט התחזקתי ובעז"ה מקווה להמשיך בהתחזקות . בעלי לא הכיר אותי עם חצאיות ולבוש צנוע וגם לו הדבר מאוד קשה .
    כעת מפחדת שזה שאמרתי בסדר מתפרש לא כמו שהתכוונתי . עליי לחשוש מנדר?
    תודה ושבת שלום

  2. זה לא נדר כלל. כמו כן, כאמור, כיון שאת סובלת מאו סיד די בענין הנדרים, דין זה כלל לא נוהג לגביך ואין לחשוש בכלל מנדרים! לגביך אין איסור נדרים בתורה.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל