לתרומות לחץ כאן

כתם חום

שאלה:

שלום אני 3 חודשים אחרי לידה הספקתי כבר לטבול ןעשיתי התקן מיד אחרי מאז יש לי הפרשות חומות אנחנו שומרים הילכות נידה אבל חשבתי שאני נקייה וקיימנו יחסים אני ןבעלי ויצא לי חום בהיר אני ממש מפחדת מבחינת הלכה וצריכה עצה מה לעשות

תשובה:

שלום וברכה

אינני יכול לקבוע דרך האינטרנט האם המראה שראית היה מותר או אסור, חום בהיר בעיקרו אינו אוסר, אבל אם יש נטייה לאדמומית זה כבר שונה, ויש להראות לרב. מראות חומים לא מחליטים לבד אם אסור או מותר, מראים לרב.

שבת שלום.

הצטרף לדיון

6 תגובות

  1. אני מבינה שאתה לא יכול כי לא ראיתאבל לא זו היתה המטרה אנחנו פשוט נורא עצובים מהמקרה יש משהו לעשות שנרגיש טוב יותר

  2. יתכן שנהגתם כדין. מה שצריך לעשות זה מכאן ולהבא כתם חום שלא יודעים מה דינו, ךהראות לרב, וכשהאשה אכן נאסרת, לנהוג בכלל ההרחקות של חז"ל של ימי נידה וכך לא נכשלים. כשנוהגים מנהגי קירבה יכולים להכשל. בהצלחה. במידה ואכן יתברר על פי רב שהייתם אסורים באותה שעה, יש לפדות 40 תעניות לכל אחד מכם, זו הכפרה שמובאת בפוסקים.

  3. לא תענית דיבור, תענית של אכילה. רק כיון שאנחנו היום חלושים ולא יכולים להתענות כל כך הרבה, נהגו לפדות בצדקה, נניח אדם אוכל ביום בשווי 30 ש"ח, אזי יתן לצדקה 30 ש"ח כפול ארבעים לכל אחד מבני הזוג. אבל אני חוזר שוב, רק אם אכן זה היה בזמן אסור, ובפשיעה ולא בשגגה שהיה חזקת טהרה.

  4. כתם חום בהיר באופן רגיל אינו אסור. אבל אם יש ספק מכאן ולהבא יש להראות לרב, זה חלק מסדר יומו של רב בישראל ואין צורך להתבייש. לפי שאת מתארת לא צריך לתת לצדקה.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל