לתרומות לחץ כאן

השתלטות על בית כנסת

שאלה:

שלום רב לצערי השאלה דחופה ואשמח אם אענה במהירות
ליד בתי יש מבנה בית כנסת שנבנה לפני כארבעים שנה .כיום נשאר איש אחד מבוגר שמחזיק אצלו את המפתחות ולא מוכן לתת לאף אחד בטענה שזה בית כנסת פרטי שלו. דבר שאינו נכון כלל. בית הכנסת לא מצליח להיות מנוהל באופן תקין מכיוון שהוא מעל 90 וחולה אך הוא לא מוכן לשחרר. להפך הביא לבית כנסת עברין שיהיה איש הקשר שלו והאיש מנהל את בית כנסת באיונים מחליט מי יעלה לחזן ומי יעשה מה .נוהג בקללות ואלימות ואמר שמי שלא נראה לו יכול ללכת .החליט שהוא הגבאי. איש שנוסע בשבת חילוני כולם בבית כנסת פוחדים מי ששם עליו תלונה במשטרה הוא מצא דרך לנקום בו בקיצור כולם פוחדים גם מי שקיבל מכות לא התלונן מהפחד. לפני כמה חודשים ניסתה קבוצה להתארגן לבחירות ועד אבל בעזרת איומים לא הצליחה הקבוצה לקדם את זה . פנינו לרב השכונה שבהתחלה ניסה ואז ראה שמדובר באנשים אלימים עזב את זה גם. כרגע המצב שכולם מפחדים האיש המבוגר מחזיק את המפתחות והעברין ממשיך לאיים. שאלתי מה אני יכולה לעשות המצב הזה גורם לי עצב רב .לאחרונה העברין החליט שבעלי לא יעלה להיות חזן ובעלי אבל על אבא שלו . זה נראה לי מצב לא נורמלי והייתי רוצה לדעת מה אמיתי פה . האם באמת יש דבר כזה בית כנסת פרטי .מה ניתן לעשות כדי לקדם את העניין כואב לי שאנשים אלימים מנהלים את בית הכנסת אשמח לכיוון ועזרה מה לעשות

תשובה:

שלום וברכה,

ברור שלקלל ולהתנהג באלימות נגד מתפללים זה עוון חמור ללא קשר האם הבית כנסת פרטי או לא. אסור לפרנס הממונה על הציבור להתגאות על הציבור, וכ"ש לא לבייש ולהציק להם.

אני לא רואה מה יש לעשות במקרה שלכם, כיון שאפילו למשטרה פוחדים לגשת, וכ"ש שיפחדו לתבוע אותו לבית דין, ומסתבר שגם לא יעזור.

לדעתי כדאי שתתארגנו קבוצה של מתפללים ותקימו בית כנסת לבד, ולא תהיו תלויים באנשים אלימים. הדבר לפעמים נראה הזוי, אבל אתם תהנו מאוד כאשר תבנו קהילה חדשה נוחה ורצויה.

חפץ השם בידכם יצלח.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל