לתרומות לחץ כאן

מתקן מזגן שהפסיק באמצע העבודה

שאלה:

שלום רב,
אם הזמנתי בעל מקצוע לתקן המזגן והוא החל את התיקון. באמצע העבודה קיבל טלפון עם הצעת עבודה אחרת, עזב את המזגן שלי ללא טיפול והלך לעבודה האחרת?
מה דינו?

תשובה:

שלום וברכה,

על דרך משל: אם תיקון המזגן נקבע על 400 ש"ח, אך בעל מקצוע אחר שימשיך את העבודה ידרוש על חצי עבודה יותר מ300 ש"ח, יכול בעל המזגן להזמין בעל מקצוע אחר שישלים את העבודה, ולהשלים לו את השכר משכרו של בעל המקצוע הראשון – הראשון יקבל 100 והשני 300. ואם השני ידרוש 400, יכול יתן לו 400 ופטור מתשלום לראשון.

בהצלחה.

מקורות:

ראה שו"ע סימן שלג סעיף ד. ובעל מזגן נחשב לקבלן ואסור לו לחזור באמצע העבודה. וגם כאשר נחשב לפועל, אם חוזר מחמת יוקר אסור. ולכן אם חזר ידו על התחתונה – שניתן לקזז משכרו כדי להשלים את העבודה.

הצטרף לדיון

2 תגובות

  1. בעלי היה בשיעור שנאמר שם שבגלל שטכנאי המזגן אינו העבד שלי הוא ראשי לעזוב העבודה באמצע וללכת לעבודה אחרת. ללא חיוב להשיג לי בעל מקצוע אחר שישלים העבודה.
    מה עם הצער שנגרם לאנשים שהשאיר ככה?

  2. שלום וברכה,
    אני התייחסתי לזה בתשובה וכתבתי שרק פועל מותר לו לעזוב באמצע העבודה כיון שכתוב עבדי הם ולא עבדים לעבדים. אמנם מתקן המזגן לרוב נחשב לקבלן וקבלן אסור לו לחזור באמצע העבודה. וכמו כן פועל שחוזר אם חוזר בגלל שבמקום אחר משלמשים יותר אסור – כן מבואר בשו"ע חו"מ סימן שלג סעיף ד. ולכן אסור לו לחזור באמצע ואם חוזר עליו לשאת בהפסדים של השלמת התיקון.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל