לתרומות לחץ כאן

פאה נכרית – תקרובת עבודה זרה

שאלה:

באחד החנויות המקוונות פירסמו שם פאה לנשים וכתבו לזה בפרסומת שזה תחפושת לליל הקדושים של הנוצרים האם יש בעיה לקנות וללבוש את זה?

תשובה:

שלום וברכה

זה שהפאה מיועדת לתחפושת כחלק ממשחק שעושים ביום אדיהם עוד לא נחשב תקרובת לעבודה זרה, תקרובת עבודה זרה הוא שמקריבים דבר לפסל. באופן כללי לגבי פאה נכרית צריך לדעת שלא מדובר בשיער הודי שיש בו חששות של עבודה זרה. בפיאות היקרות ממש החשש הוא פחות, כיון שמשתמשים בשיער טבעי שאינו מעובד והוא לא מתאים לשיער הודי, אבל בפיאות פשוטות מאוד כמו מה שאתה מתאר, רצוי לברר את הכשרות.

הצטרף לדיון

5 תגובות

  1. שלום רב

    אחר שכתבתם לי שלא ביררתם בעצמכם את נושא החשש תקרובת ע"ז בפיאות נכריות ורק נתתם במה למי שלפי דבריו בירר א"כ איך יתכן שאתם מורים בדבר??!!
    וכן איך יתכן שאתם מוציאים לעז על הטוענים לאסור שאינם אלא קנאים לצניעות??!!
    אחר שמדת האמת נר לרגליכם אנא השיבו על זאת כראוי.
    בברכה

  2. אכן בגלל שמידת האמת לנגד עינינו אנחנו אומרים הכל גלוי, גם שלא אנחנו בדקנו, גם שאנחנו מאפשרים לכל מי שבדק או העלה סברא לכאן ולכאן להעלות את דבריו לדיון, וגם את ההתרשמות שלנו בעקבות הנאצות שאנחנו מקבלים [ובדרך כלל נאלצים שלא לפרסם משום כבוד האתר] שלפעמים מדובר הכל באותם אנשים אלימים וחסרי דעת שחוץ מלאיים בקץ קרוב לכל מי שאינו נוהג כמותם, אינם כותבים שום דבר אינטלגנטי. כמובן שאנחנו לא מתכוונים לכולם וגם איננו נביאים, אבל יש גם תופעה כזו לצערי…
    בנוגע למה שאנחנו מורים להלכה, זה רק שני פרטים שבהם אני משוכנע כן מתוך בירור מסויים שעשיתי אני: א. יש אפשרות לקנות פיאות בהשגחה, ואינני מקבל השמצות חסרות בסיס כנגד גופי כשרות הנאמנים עלי בתורת עדות. ב. בפיאות יקרות בלתי מעובדות ניתן בהחלט לקנות אצל פאנית יראת שמים שיודעת מנין השיער, שיער כזה אינו יכול להגיע מהודו מחמת טבעו השונה. פיאות אלו יקרות, אבל הסיכון בהן קטן מאוד.

  3. יש לציין שבית הדין של הגאון רבי ניסים קרליץ זצ"ל יצא לאחרונה בפסק הלכה שכל פאה שמחירה עד 3000 ש"ח, יש להניח לפי המחיר שאין מקורה בהודו ואין מה להחמיר בה, ללא צורך בהכשר כלל…

  4. בבקשה, מתוך אתר כיכר השבת:

    "בדבר כיסוי הראש לנשים בפאה נכרית ידוע דמרן החזו"א זללה"ה התיר לכתחילה שנשים יכסו הראש בפאה נכרית ונהרא נהרא ופשטיה אך חייבים שיהא בגדרי הצניעות כיאה לבנות ישראל…

    פנינו למומחים לדבר והם עמלים לסדר מעבדה בה יהא ניתן למסור פאות שכבר נקנו, לבדיקה האם בדיעבד יש על מה שיסמכו להמשיך ללובשם, או עכ"פ במקום הפסד מרובה.

    אמנם, בפאות המיוצרות משיער טבעי שמחירן זול, ניתן להניח ולסמוך על רוב שאין מקורו של השיער מבתי ע"ז שבהודו, לפי הערכת בקיאים כל פאה שמחירה עד 3000 ₪ אינה עשויה משיער הבא מבתי ע"ז שבהודו.

    אבל בפאות היקרות יותר חייבים להתייעץ עם מורה הוראה מובהק המבין בדברים אלו ואכן יתכנו מקרים שאפשר להתיר [כגון בפאות בצבעים בהירים יותר העשויות משיער לא מעובד או צבוע, מצויות פאות המותרות]".

    https://www.kikar.co.il/256220.html

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל