לתרומות לחץ כאן

נזק ברכב שכור

שאלה:

שלום הרב
שכרתי רכב ובלא ראות נפגע הבאמפר הקדמי
הלכתי למוסך מקצועי ואמר לי שזה עולה 750 שקל לתקן וגם הוסיף לי שבצביעת באמפר צריכים לצבוע כל הבאמפר בבת אחת.
אז אני שמעתי כבר מחברי שהחברה בקשה מהם מחיר מופרז בסביבות 1200 דולר.
ומה גם שהבאמפר כבר היה שרוט הרבה וממילא אולי לא הזקתי אותם כי מן הסתם כבר בקשו מן האדם הקודם מחיר של תיקון באמפר וצריכים לעשות אותו הכל בפעם אחד.
למעשה לא תיקנתי אותו וכשהחזרתי אותו הם רשמו את הנזק על נייר העתק והם נתנו לי את שניהם לעלות אתם למשרד ובדרך העלמתי את האורגינל ונתתי להם רק ההעתק ושם היה אי אפשר לראות את הנזק בגלל שיהיה רשום מאוד חלש ושאלו אותי איפה האורגינל עשיתי עצמי כתם….
שאלתי בפי מה דיני האם אני חייב לשלם או לא ואם כן איזה סכום 750 שקל או כפי מה שיושם עלי?

תשובה:

שלום וברכה,

חובת המזיק לשלם את הנזק שעשה, ואין אפשרות להיפטר מהתשלום. אמנם חיובו לשלם לפי מחיר של מוסך מורשה רגיל, ולא לפי מוסך היקר ביותר. וכן לא לפי מוסך של בני מיעוטים.

בשכירות רכב מתחייבים לתקן במסך מסוים ושם המחירים גבוהים מאוד, בדרך כלל לא ניתן לחמוק מתחת ידם, אבל במקרה שלך שהצלחת לחמוק מתנאי התיקון, חל עליך לתקן בצורה רגילה לפי המחיר של מוסך מורשה רגיל.

אם הבאמפר היה כבר מקולקל אינך חייב לשלם מחיר מלא. אך צריך שתדע ודאי שהיה מקולקל, ולא תיאוריה שאולי כבר קיבלו כסף מהשור הקודם.

בהצלחה.

הצטרף לדיון

2 תגובות

  1. זה לא משנה מה הם היו צריכים לעשות. צריך לראות כמה אתה הורדת מהערך. אם ממילא היה נדרש תיקון, והנזק שלך לא הוסיף כלום, א"כ אין כאן נזק. אבל הנזק שלך החמיר את המצב, או שבלעדי הנזק שלך לא היו מתקנים ועכשיו חיבים לתקן, הרי שאתה צריך להשתתף בהוצאות של התיקון.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל