לתרומות מתנות לאביונים לחץ כאן

להתארח במקום שאיני סומך על כשרותו

שאלה:

אני אברך חסידי שמקפיד על כשרויות כגון בד'"ץ, הרב לנדא,הרב רובין.
נוצרה בין משפחתי ידידות עם משפחה בני עדות המזרח שזכו לחזור בתשובה לפני מספר שנים,וכעת הם מעוניינים שנתארח אצלם בשבת לסעודה.
אבקש לדעת כיצד עלי לנהוג מצד הדין ומצד ההנהגה.
תודה רבה

תשובה:

שלום וברכה

הנושא אינו עדות המזרח או עדות אשכנז, יש נושא עקרוני, שאם אתה לא סומך על הכשרויות שהם סומכים עליהם, או שאתה חושש שאינם בקיאים בדיני כשרות המטבח ומקילים בדברים שאתה נוהג להחמיר בהם, אין טעם לאכול אצלם בשבת. תמצא לך תירוץ טוב, נניח שאתה מאוד רגיל בבית וקשה לך לשנות, הילדים משתוללים במקומות אחרים, הילדים מתביישים, יש לך שיעור שאם תוותר זה יפגע לך בקביעות או כל דבר אחר. במקרה שאין לך רעיון לתירוף שיתקבל על דעתם, תשקול אולי לומר את האמת, שיש לכם בחסידות הנהגות והוראות שונות מהרבי בעניני כשרות, ובכלל זאת אתם נוהגים לאכול רק מהכשרים מסוימים, אף שגם האחרים טובים, אבל חסידים לא שואלים שאלות… זה יתקבל בדרך כלל. באופן כללי הרבה פעמים השקר הכי טוב הוא האמת.

בהצלחה

הצטרף לדיון

2 תגובות

  1. הענין הוא שהם גם מודעים לנושא זה ומעונינים להכין אוכל בהכשרים שאנו סומכים עליהם, ובוודאי ינהגו כך, האם עדיין יש מה לבדוק ? האם ניתן לאכול תבשילים שבושלו בסירים שכל השנה הם אוכלים בהם בכשרות אחרת ? ומה דין הבשר ?

  2. מצד הסירים אין מה לחשוש, גם כשרות פחות מהודרת אינה טרף, וגם סתם כלים אינם בני יומם, ואם לדעתך הם יראי שמים ובקיאים בנושא בשר וחלב וכדומה, יש להקל.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל