לתרומות לחץ כאן

התחתנו בארץ ולאישה יש בעיה להישאר בישראל

שאלה:

שלום,

שאלה: מעשה באיש אחד שהכרתי כאשר גרתי בארץ, שצר קשר השבוע, שלא יודע הפרטים בבירור של כל המעשה, ורק אמר על מה שרלוונטי לשאלה.

הרי שהוא הכיר אשה שהייתה אמורה להתגייר, או רוצה, ולא יודע מה היה בניניהם, מ"מ הקל עליה ושם אותה בקשר עם רבנים בארץ, וגיירוה גיור שלא של רבנות, והתחתנו, ואחרי שהיה אפשר לה להיות חוקי בארץ חזרה למדינתה כדי לעשות עליה, ולא ידוע אם היא ידעה שגיור שלו הוכר ע"י הרבנות או שלא עשויה ע"י יש בעיה להתקבל במדינה כיהודי ולעלות.

וזו סיבה שגרם ביעה גדולה אצלם, והאשה נשארה במדינתה לבדה והאיש לא הלך עמה ונשאר בארץ לומד, אפשר היה לו לעבור למדינתם וללמוד שם עד שימצאו פתרון לזה, שהוא ידע בבירור הבעיה שהיה אמור לקרות בגיור כאלה, לא בטוח אם היא ידעה על זה.

וסתם אדם לא מתחתן לגור במקום אחד ואשה במדינה אחר, כאשר דעת שניהם להיות ביחד ולגור במקום אחד. וטוען זה שעייף מלהיות לבד ורוצה להפרד ממנה. לא בטוח כל פרטים מה עוד שיש בסיפור.

מ"מ אמרתי לו שישאל לפחות פוסק גדול ורציני וגדולי ישראל מה לעשות ואם הוא באמת צודק, קודם לעשות משהו. וגם יש לספק האמת כדי לקבל עזרה הראויה.

רצינו לדעת מה הנכון במקרה כזה שאחד מבני זוג כמו אשה זו לא יכולה לבוא מיד לארץ אף שרוצה ויהיה דיון וכו' עד שיהיה פתרון, מה יעשה הצד שבארץ? הרי שכמה חיובים מתחייב אדם כאשר לוקח אשה וכו'.

האם אתם מכירים מישהו שטוב ביעוץ משפחה שנוכל לפנות איש זה? אולי מישהו שיודע טוב זה יכול להבין מה באמת קורה ולעזור.

תודה ברכה והצלחה

תשובה:

שלום רב,

הפרטים לא כ"כ ברורים ואני מבין שגם אתה אינך יודע היטב את הפרטים. לכן ניתן להשיב רק באופן כללי, שנכון באופן עקרוני אם סיכמו לגור במקום אחד א"א לעבור למקום אחר בלי הסכמת הצד השני, למעט מקרים שאינו יכול לגור,במקום מסויים, וגם בזה יש סתירות וחילוקים בין סי' עה לסי' קנד לכן צריכים לדעת את הפרטים היטב. גם הנקודה שהוא רוצה לגור דווקא בארץ ישראל לא פשוטה, ראה כאן בהרחבה.

 

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל