לתרומות לחץ כאן

באיזה צדיק יש לדבוק?

שאלה:

ויאמינו בהשם ובמשה עבדו
איך ניתן לדעת מתי האדם צדיק ? בשנים האחרונות יש כל כך הרבה מקרים של אנשים שסחפו אחריהם המונים באיצטלה של צדקות וישרות ובסוף מתברר שהם מלאי תאוות ונוכלות ואין בינם לצדקות מאומה.
יש את ???? שכל רבני ??? יצאו נגדו ויש אתר של ברסלב אמת שרואים שם איך הוא רומס את כל התורה ואנשים עדיין מאמינים בו.
והנה עכשיו התפרסם הקלטה של אדמו"ר של אלפי חסידים (שלא עבר עבירות ) אבל מדבר הרבה שטויות ויש אדמו"ר אחר שיצא נגדו וטוען שמעשיו גובלים בעבודה זרה , ועוד כהנה וכהנה מקרים שגורמים לתחושה של חוסר אונים, ואי ידיעה ברורה איך אדם מן השוק יכול לדעת שאכן הוא הולך בדרך הנכונה של אמונת צדיקים ואכן רבו הוא צדיק אמת והוא צריך לשמוע בקולו ?????

תשובה:

אין לי מושג על מי אתה מדבר, אבל לי יש תמיד מדד מאוד ברור בענין זה: אדם שהוא תלמיד חכם הבקי בהלכה ובתלמוד, בתורת הנגלה, ומקובל על תלמידי חכמים כתלמיד חכם וירא שמים, הוא תלמיד חכם אמיתי שאפשר לדבוק בו. אדם שעוסק במיסטיקה כביכול בקבלה ובסגולות וברכות תמורת תשלום וכאלו דברים, יש להתרחק ממנו. אדם שהלך אחרי הגרי"ש אלישיב או הגר"ע יוסף ואחרים מסוג זה מעולם לא נכשל…

הצטרף לדיון

2 תגובות

  1. הרב נוקט בשמות של גדולי עולם ומפורסמים בצדקותם ובגאונותם, אבל מדרך העולם שלא כולם מקושרים לגדולי האומה אלא הרוב מקושרים לרבנים קטנים יותר שיכולים לספק להם תשובה ומשענה בלבטיהם וצרכיהם . מה יעשו הם ??

  2. הבאתי דוגמא קיצונית אבל העיקרון מאוד ברור, אם אתה רואה אדם שכל עסקו בתורת הנגלה ובעבודת ה' פשוטה, תפילות בכוונה הארת פנים לשני, פשטות ולא התנשאות, ולא מיסטיקה ולא כסף וכבוד, והוא משדר חכמת חיים פשוטה שכל אדם יכול להבחין בה, דבק בו.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל