לתרומות לחץ כאן

כיסוי ראש אשה – דאורייתא או דרבנן

שאלה:

בשו"ת תרומת הדשן סימן רמב כתוב:
דהא פריך תלמודא פ' המדיר הלכה בשוק וראשה פרוע דאורייתא היא דכתיב ופרע את ראש האשה כו' פרש"י אמאי קרית ליה דת יהודים דת משה היא ויחוד אשת איש נמי דאורייתא כדאיתא פ' אין מעמידין ואע"ג דרמב"ם כתב דאינו אלא מדברי קבלה הא איהו נמי כתב דפריעת ראש באשה אינו אלא זהירות מדרבנן כדמוכח מלשונו ומסתמא ס"ל הא דפריך תלמודא דאורייתא ר"ל רמז דאורייתא יש לה…..
הרמב"ם בהלכות אישות פרק כד הלכה יא כותב במפורש שגילוי ראש אשה היא דת משה. על איזה רמב"ם מתכוון בעל תרומת הדשן? האם בכלל יש דעה שסוברת שכיסוי ראש הוא רק מדרבנן?

תשובה:

שלום רב,

אין בכך כל סתירה. העוברת על דת משה זו העוברת על איסורים ברורים, בין בדאורייתא ובין בדרבנן. ראה שם ברמב"ם שציטטת בהלכה שכתב מה הם דת משה שם הזכיר המאכילתו דבר שאינו מעושר, והרי מעשרות בזמן הזה הוא רק מדרבנן (ראה שם במגיד משנה). וכך בהמשך דבריו, כתב הרמב"ם האישה שאמרה פלוני חכם טיהר לי הכתם וכו', וגם כתמים זה מדרבנן. ובהלכה יב של הביא מה הם דת יהודית שהם דברים שהצנועות מקפידות על כך אפילו שאין בזה הלכות פסוקות.

 

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל