לתרומות לחץ כאן

צביעת חדר מדרגות – ושכן אחד מסרב לשלם

שאלה:

אני לקחתי על עצמי לארגן את צביעת חדר מדריגות. (המקום מוזנח כבר בערך 20 שנה וחלק מהשכנים מאוד רוצים) לקחנו כמה הצעות מחיר והזול ביניהם הוא 5300 ש"ח ל7 דיירים. אני ביקשתי 800 ש"ח מכל אחד עם הכוונה להחזיר קצת אם יש עודף. (כי לפעמים יש חיובים לא צפויים) אז הסכום הנדרש מהשכנים הוא 5600 ש"ח.
אחד השכנים לא מסכים לשלם – יש לו רצון לשלם אבל הוא אומר שיש לו הרבה חובות והוא מצטער אבל הוא לא יכול להשתתף אפילו בתשלומים.

שאלה: הצבעי הסכים להוריד את המחיר ב300 ש"ח כשהוא שמע שאחד לא ישלם. האם אני יכול להשתמש בפער בין המחיר שדרשתי מהשכנים (5600 ש"ח) למחיר החדש (5000 ש"ח) רק כדי לשלם עבור הבן אדם הזה? האם אני יכול גם להשתמש בכסף הועד החדשי כדי לשלם את הפער החסר (200 ש"ח)? אם אסור לי לעשות את זה – האם אני יכול לתת לעצמי "שכר טירחא" ולהשתמש בו כדי לשלם עבור הבן אדם הזה? אם גם זה אסור האם יש לרב עצה אחרת? אני מאוד לא רוצה לקחת אותו לבית דין כי הם שכנים מצוינים ומוסיפים הרבה קדושה לבניין וגם באמת אין לו הכסף.

תשובה:

שלום וברכה,

ועד בית אינו חברת גבייה אלא שליחים הטובים של כלל הדיירים. כאשר דייר אחד מסרב לשלם, התשלום נופל באופן אוטומטי על קופת ועד בית. ולא על השכן שממונה על הועד בית. ולכן יש לשלם את ההפרש מקופת וועד בית. [וכמו כן הוועד בית לא אחראי לתבוע את המסרב לד"ת].

אמנם אין זכות לוועד בית יכול למחול או לוותר לשכן אחד, אלא בידיעת כולם. ולכן אותו שכן נשאר חייב לקופה, ויש לרשום זאת בקלסר של הוועד. ואת החלק שלו יש לקחת מהקופה המשותפת.

בהצלחה.

 

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל