לתרומות לחץ כאן

מה לעשות עם חתול שגדל בבית

שאלה:

שלום כבוד הרב,
לפני חודשיים בערך, מצאנו גור חתול בודד והחלטנו לקחת אותו ולהאכיל אותו כדי שלא ימות ואז כשיגדל להעביר אותו.. עכשיו הוא גדל והוא כבר אוכל עצמאית ואנחנו רוצים להוציא אותו החוצה כי אנחנו פוחדים מחיידקים וגם הוא קצת מפריע לנו.. העניין הוא שלא מצאנו מישהו שיכול לגדל אותו אז חשבנורע להוציא אותו החוצה אבל כשהתייעצנו עם אנשים שמתעסקים עם זה הם אמרו לנו שאם נוציא אותו החוצה הוא לא ישרוד את זה כי שאר החתולים כנראה יתנכלו אליו ורוב הסיכויים שהוא לא ישרוד.
האפשרות השניה היא זה לקחת אותו לאחת העמותות של חיות אבל כולם אומרים לי ששם הם מתעללים בהם ואולי גם הורגים אותם .. אז אני מפחדת שלא לצער את החתול הזה ואני לא רוצה לקחת על עצמי את זה כי אני מפחדת שהוא לא ימות חס ושלום.. אז רציתי לדעת מבחינה הלכתית מה אפשר ומותר לעשות.. כי מצד אחד אני לא רוצה לקחת על עצמי שהוא ימות ח״ו אבל מצד שני אני כבר בכלל לא יכולה להשאיר אותו בבית.. ?

תודה רבה כבוד הרב!!

תשובה:

שלום רב,

אתם יכולים להוציא אותו מהבית ואין בכך כל בעיה. אינכם צריכים לדאוג שלא יתנכלו לו, הקב"ה ברא את הבריות ונתן לכל אחד מהם תכונה של הישרדות. השאירו לטבע לקבוע את גורלו. משם הוא הגיע ושם עליו לגדול. (מלבד זאת יש לדעת שאין איסור צער בעלי חיים כאשר זה למטרת החיים של האדם). והטוב ביותר בשבילו, לתת אותו לעירייה, הם יטפלו בו, או ימיתו אותו בדרך שלא תצער אותו.

 

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל