לתרומות לחץ כאן

גלולת היום שאחרי

שאלה:

שלום לרבנים אישתו אחרי לידה שניה וניכנסה להריון בפעם שעברה למרות שהשתמשה בנרות למניעת הריון ועכשיו רוצה לעשות התקן. הבעיה שהתקן מותר לעשות רק חודש וחצי אחרי לידה האם מותר לה יום אחרי המקווה לקחת את גלולת היום שאחרי?כי לא רוצה לקחת סיכון..תודה רב

תשובה:

שלום רב,

היא יכולה להשתמש בגלולות אלו. בפרט שזה רק ספק אם היא בהיריון או לא. גלולות אלו אינם נחשבים להפלה משום שהם רק מונעים מהזרע להשתרש.

אמנם בספר עטרת שלמה (עמוד קנה – קנז) ראיתי שכותב הגר"י זילברשטיין כי גלולה זו היא בעצם הפלה, וראייתו מכך שמחללים שבת על עובר אפילו קודם היותו בן ארבעים יום ולא חילקו חז"ל בין ג' ימי ראשונים לבין שאר הארבעים יום. אלא שלכאורה בודאי שבזמן חז"ל לא היתה כל אפשרות לדעת על הריון בג' ימים הראשונים. ובקושי היום ניתן, בודאי לא בצורה פרטית. א"כ הסיבה שלא כתבו על ג' ימי ראשונים, כי זה לגמרי לא שייך וכי מי ידעה שהיא זה עתה נכנסה להריון?

יש מקורות בגמרא על סוג מניעת הריון במקום סכנה וכד' באופן שהיא גורמת לזרע לצאת לאחר קיום היחסים, ודנו בגמרא שם מתי זה מותר ומתי אסור (נדה יב, יבמות לד,ב, ויש סוגיא נוספת של קופצת) ויתכן מאד שהזרע כבר הפרה את הביצית, אלא שכל זמן שזה עדיין לא נקלט ברחם תאורתית לפחות ניתן להוציאו. (כאמור, מטרת הגללולה הנ"ל למנוע ממנו להקלט ברחם) וכל זה לא שמענו שיש נושא של רציחת עובר, אלא רק נושא של גרימת הוצאת זרע לבטלה, או מניעת הריון וכד'.

 

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל