לתרומות לחץ כאן

תיקון עבור גזל וחטאי העבר

שאלה:

בס"ד

שלום וברכה,,אני בעל תשובה מזה שנים רבים בצעירותי עשיתי דברים שאני מתבייש מאד להעלות על דל שפתותי . חטאים שקשורים בגילוי עריות עם בנות לא יהודיות וגזל. במשך כל שנות התשובה שלי אני נושא אותם על גבי כמשא כבד ומעיק. שתי שאלות:
אם כבר חזרתי בתשובה, האם עלי להתוודות בקול רם מול הקב"ה או שמספיק שעזבתי וארוחם? הרי חלילה לא חזרתי על שום אחד מהעבירות האלו והצער עליהם גדול ביותר, אך כיצד אוכל לתקן…
שאלה שנייה – יש דברים שגנבתי למשל גנבתי חשיש כשהייתי בן 16 מאבא של חבר של אחות שלי. מישהו שאני מכיר עד היום. אינני פוגש אותו אבל אני מכיר אותו. אני מאוד מתבייש ומצטער. בבחינת חטאיך ייסרוך ממש.
כיצד אני יכול לתקן: הרי לא אוכל להחזיר לו את הגניבה.. ודבר נוסף אם גזלתי מכשירי כתיבה ממקומות עבודה מה עלי לעשות וכיצד אוכל לכפר.
תזכו למצוות על אשר תוכלו להקל עלי מעט מהמסע המעיק הזה שעולה ומציף אותי מדי פעם

תשובה:

שלום וברכה,

  1. על חטאי העבר: הקב"ה נתן לנו את מצוות התשובה, והשב בתשובה נמחלים לו עוונותיו לגמרי. ונעשה ברייה חדשה. וכלשון הרמב"ם הלכות תשובה פרק ז הלכה ו:גדולה תשובה שמקרבת את האדם לשכינה  התשובה מקרבת את הרחוקים, אמש [לפני שחזר בתשובה] היה זה שנאוי לפני המקום משוקץ ומרוחק ותועבה, והיום [ששב בתשובה] הוא אהוב ונחמד קרוב וידיד. אם מתוודה בפיו פעם אחת בחיים, ועוזב את העוונות, הקב"ה מוחל וסולח.
  2. בקשר לעוון גזל, עליך להשיב את הגזל. לא צריך להשיב את החפץ או דומה לו אלא לשלם מעות תמורת הגזל, ולכן אתה צריך לשלם דמי חשיש כפי שהיה שווה בשעת הגזל. אתה יכול לתת לו את הכסף מבלי שיידע מכך שאתה גזלת אותו, אם תכניס לו לחשבון, או שתתן לחבר שימסור לו.
  3. כמו כן עליך לשלם על כלי כתיבה שלקחת מהעבודה. או שתקנה כלי כתיבה חדשים ותניח במקום העבודה, כך שלא ידעו שאתה הוא שגזלת.

אתה צריך לשמוח שזכית לחזור בתשובה ולמחוק את העבר, אסור לך לסחוב זאת על ליבך, זה עצת היצר!.

הרבה הצלחה.

 

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל