לתרומות לחץ כאן

סינון אינטרנט בעבודה

שאלה:

שלום רב.

אני תוכניתן במקצועי.
לדאבוני ברוב ככול מקומות העבודה הזמינים היום, כולל איפה שאני עובד כיום אין אפשרות לעבוד עם אינטרנט מסונן של נתיב או אתרוג, כיון שבעלי החברה לא מסכימים לעבוד עם ספקים אלו.
גם להתקין את תוכנות ההגנה שלהם על המחשב במשרד לא מאפשרים לי כיון שאי אפשר להסיר את התוכנות הללו לאחר התקנתם והתוכנות הללו עלולים לגרום לבעיות בתפקוד השוטף.

עלה בדעתי רעיון, להתקין תוכנת סינון תכנים כגון K9 Web Protection שעושה עבודה טובה מאד, ואפשר לסנן את כל הקטגוריות שמסוננות גם באתרוג / נתיב כגון אתרי חדשות ומולטימדיה וכד'… (מלבד הדברים שברור שצריך לסנן) ומאידך גיסא, אם מספקים את סיסמת המנהל, אפשר לבטל חסימות כאלו או אחרות (גם ברמה פרטנית של אתר ספציפי וכד'…)

אמנם, כיון שהסיסמא בידי, לכאורה יש חשש שאוכל לבטל את ההגנה מתי שאחפוץ בקלות רבה מדי וזה טעם לאסור.
אז עלה בדעתי שאפשר לתת לחבר חרדי וירא שמים שעובד איתי בחברה את הסיסמא לתוכנת הסינון שמותקנת על המחשב שלי, וכך רק הוא יוכל לשנות את רמת ההגנה שלי ולפתוח אתרים כאלו או אחרים באם יהיה צורך ובאם הם נראים ראויים לשיקול דעתו.

חשוב לי להדגיש שלא מצאתי שום פתרון אחר, וגם אין כלכך הבנה כיום בחברות ההייטק שמנהלים ציבור שאינו שומר תורה ומצוות לנושא, ולמטיב ידיעתי רוב ככל החרדים שעובדים בחברות הייטק כאלו נאלצים לעבוד עם אינטרנט שאינו מסונן כלל במשרד (לאפוקי שימוש באינטרנט הביתי שם אפשר להתחבר דרך אתרוג או נתיב) וזה בבחינת הרע במיעוטו. השאלה האם ניתן להתיר את זה ?

תשובה:

שלום וברכה

אם זו האפשרות שיש לך ואתה משוכנע שאכן רמת הסינון כאן מספקת, הרי שאכן זו עצה טובה להפקיד את הקוד ביד חבר.

שתזכה תמיד להרבות כבוד שמים בעבודתך ולראות שפע ברכה והצלחה.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל