לתרומות לחץ כאן

בצל שנחתך בסכין בשרי לאוכלו עם דגים / איזה בצל חריף?

שאלה:

שלום וברכה כבוד הרב
ראיתי בספר של כשרות
"יש שכתבו, שראוי להחמיר שלא לחתוך לכתחילה בצלים גדולים וחריפים מאד, בסכין של בשר, אם מתכוננים להכניסם לבישול או טיגון עם דגים."
א' – לא הבנתי למה דווקא בצלים גדולים וחריפים מאד, מה העניין?
ב' – כל מאכל חריף, שנחתך בסכין בשרית בת יומה או לא בת יומה, האם מותר להכניס אותו לבישול או טיגון עם דגים, והאם מותר לאכול את המאכל החריף בארוחה של דגים בלי שהכנסתי אותו לבישול או טיגון עם דגים? האם יש חילוק של לכתחילה ובדיעבד?

ג' – ראיתי גם כתוב: "העולה מן האמור בסעיפים הקודמים, שראוי וכדאי לייחד בכל בית סכיני פרווה לחיתוך מאכלים חריפים… או להשתדל ולקנות גם בצלים או לימונים קטנים.
עד כאן הכתוב בספר.
למה להשתדל ולקנות גם בצלים או לימונים קטנים?

תודה רבה כבוד הרב

תשובה:

שלום וברכה

נסביר את שתי הנקודות: ראשית מעיקר הדין מותר לחתוך בצל מכל סוג שהוא עם סכין בשרי כדי לאוכלו עם דג, אלא שיש שהחמירו בזה, ראה דרכי תשובה סי' קטז ס"ק כז, ממילא זו חומרא ולא איסור מן הדין, ונראה שהמנהג להקל.

לגבי החילוק בין הבצלים השונים, ראה פתחי תשובה סי' צו ס"ק ג שבצלים קטנים אינם חריפים, אבל בכף החיים שם ס"ק לט כתב שהכוונה בזה לבצלים שמעצם טבעם גם אם היו נשארים באדמה לא היו מתפתחים, אבל בצלים המוכרים לנו כולם חריפים במידה שווה ואין הבדל.

אני שמח לראותך משוטט באתר במצב רוח חיובי!

ערב טוב ומבורך.

הצטרף לדיון

2 תגובות

  1. הבנתי, תודה רבה כבוד הרב!
    רק דבר נוסף, לגבי מה שכתבת: "נסביר את שתי הנקודות: ראשית מעיקר הדין מותר לחתוך בצל מכל סוג שהוא עם סכין בשרי כדי לאוכלו עם דג, אלא שיש שהחמירו בזה, ראה דרכי תשובה סי’ קטז ס”ק כז, ממילא זו חומרא ולא איסור מן הדין, ונראה שהמנהג להקל."
    מותר גם לחתוך כל דבר חריף אחר בסכין בשרית כדי לאוכלו עם דג? (כלומר הבנתי שמותר בצל, אך מה לגבי דברים חריפים אחרים?).
    והלכתי לבית כנסת שליד הבית פעמיים השבוע, מקווה ליותר… וגיליתי שיש מקווה ברחוב שלי! איך לא ידעתי את זה קודם… אבל טוב מאוחר מאשר אף פעם.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל