לתרומות לחץ כאן

האם לערב חברה טובה בבעיות בזוגיות

שאלה:

שלום וברכה הרב.
ברצוני לשאול שאלה בנושא רגיש. בעלי ואני כרגע בתקופה לא כל כך טובה בזוגיות. בעלי מסרב ללכת איתי לרב,מבחינתו הרב לא יכול לפתור בעיות זוגיות אלא אם כן הזוג ממש על סף גירושין. יש לציין שבעלי אישיות תורנית, לומד בכולל ומלמד תינוקות של בית רבן. הוא יודע ערכה של תורה מה היא אך מסרב שיהיה לו רב קבוע על אף שאני מציינת בפניו שחז"ל כבר אמרו לנו: "עשה לך רב".
כמובן שאת ההורים אני לא משתפת במתרחש ביננו ועל כך אני מרגישה עומס רגשי כבד מאוד שמשפיע עלי במהלך היום. השאלה שלי היא האם אני יכולה לשתף חברה שיש לה גם עצות טובות לשיפור?אני לא רוצה חס ושלום לחטוא בלשון הרע…אבל באמת קשה לי להכיל את זה לבד…

תשובה:

שלום רב

בעלך כמובן טועה מאוד וחבל! אגב לא חייבים דוקא ללכת לרב, יש יועצי נישואין תורניים מצויינים שיכולים לסייע, ובכלל עצם המודעות וההשקעה הכספית אפילו בייעוץ נישואין, נותנים לאדם מוטיבציה להשקיע בכך, וזה כבר חצי הפתרון. לדעתי עליך לדרוש זאת ממנו באופן חד משמעי, בתקיפות עדינה ומכבדת אבל בלתי מתפשרת!

לשתף חברה אינני יודע אם כדאי משתי סיבות: א. חברה שאינה מקצועית ובעלת נסיון, יכולה להזיק. לפעמים היא יכולה כביכול מתוך אמפטיה רק להעצים לך את ההרגשה הרעה, ולעשות מבעלך "איש נורא ואיום". יש טבע אנושי שאדם רוצה כדי למצוא חן בעיני איש שיחו, להראות כמה הוא "בצד שלו"… זה יכול מאוד להזיק לפעמים. אמת, דאגה בלב איש ישיחנה אבל אינני יודע אם כדאי. ב. כשיש בעיה בזוגיות, אם מדברים על כך בחוץ, זה נהיה גם מבחינתך כבר משהו מאוד ממשי וקיים, וזה גורם לאדם לעשות צעדים יותר מרחיקי לכת. כל עוד הענינים שבינו לבינה נשארים בינו לבינה [כמובן בהתייעצות עם אנשי מקצוע] זה יותר פתיר. כשאת מדברת רעות על בעלך עם אדם אחר, את בעצם פוגעת בזוגיות, ועושה כאן גם דבר נגד בעלך שלא בידיעתו, וגם מבחינתך זה גורם לריחוק.

אגב ייעוץ מקצועי לא תמיד חייב להיות רק זוגי, מטפלת טובה שמבינה בעניני שלום בית ומוסמכת גם יכולה להועיל לך במידה רבה.

בשורות טובות ושבת שלום.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל