לתרומות לחץ כאן

א-ל מסתתר

שאלה:

שלום. יש לי שני שאלות קודם פעם שמעתי פסוק נשמת אדם תלמדו הישמע פסוק מאוד מעניין היכן הוא כתוב? ומה הכוונה מה הוא בה לומר. וכתוב מי שיש בו עזות ודאי שלא עמדו אבותיו בהר סיני מה זאת אומרת לו שואל ביגלל האובססיה שלי אני ברוך ה' מטיבעי ביישן השאלה מה זה אומר שמי שיש בו עזות אז הוא גוי ולא שייך לעם ישראל כי הרי הסימנים של עם ישראל ביישנים רחמנים וגומלי חסדים או שהוא ערב רב או גר למרות שגר מי ישראל הוא יהודי לכול דבר אז מה הכוונה במידרש הזה.ועוד שאלה כתוב שאחד המעשים שהודו לחיזקיהו המלך זה שהוא גנז את ספר הרפואות ורשי אים אני לו טועה כותב שם ביגלל שאנשים הפסיקו לבקש רחמים וסמכו על התרופות במיקום על ה'. עכשיו השאלה שנישאלת היא מה זאת אומרת הרי אים ה' לו ירצה הרפואית החולה לו משנה איזה רפואה יקח היא לו תיפעל הרפואה זה בעצם הישתדלות וצריך להאמין שהכול בידיו וזה רק כלי, זה התפיסה האמיתית לדעתי וכן שלמדתי קצת והכי מיתישב על ליבי,הרי איך יכול להיות שתרופה תיפעל בלי רצון ה' הרי ה' עשה תחולה חולה ורק בידיו הרפואה, ואים תוכלו לענות לי גם על השאלה הקודמת לגבי העולם הבא יהיה נהדר תודה רבה וכול טוב סלה ועד

תשובה:

שלום וברכה

א. אין פסוק כזה.

ב. אדם שהגסות והעזות ניכרים עליו בטבע, לא בגלל חינוך לקוי וחברה קלוקלת וכדומה, זה קצת מרמז על פסול ביחוסו ובנשמתו, שכן מעמד הר סיני היה לבעבור תהיה יראתו על פניכם וכו', ראה נדרים כ א. והוא לא זכה לכך, אבל לא הבנתי למה זה נוגע אליך. הנושא הזה לא קשור לגיור, שהרי הגרים עמדו לרגלי הר סיני, אלא זה נוגע לאדם שיחוסו אינו ידוע ורואים בו גסות חריגה.

ג. הנהגתו של בורא העולם מסתתרת בטבע, אם הכל היה גלוי וכולם היו רואים שמי שלוקח אנטיביוטיקה בלי להתפלל נשאר עם האנגינה, לא היתה בחירה, לכן בורא העולם יצר מציאות כביכול כן יש כח בתרופות לרפא, ולא ניכר לעין שאדם ירא שמים זוכה לרפואה מהירה וטובה יותר מאדם שאינו ירא שמים, וכך יש לאדם בחירה בין טוב לרע. ממילא אם היה ספר רפואות, היו הרבה אנשים עלולים להכשל בכפירה שכזו.

אינני יודע מה שאלתך על העולם הבא.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל