לתרומות לחץ כאן

פסיק רישיה לשולחן ערוך בדרבנן

שאלה:

בס"ד
שלום וברכה, אני מנסה להבין אין אומרים שפסיק רישיה דלא ניחא ליה לשו"ע זה מותר כמו שמפורש כתוב בסימן שיד א, ס"א יא במ"ב.
הרי שמצינו מקומות רבים שהשו"ע לכאורה אוסר, כגון לצדד חבית בסימן שלו ד, ששם אומר אסור משום פסיק רישיה, אה מה תאמר שזה כן ניחא לו?
הלא בוודאי שלא עושה זאת וגם אם עושה הרי זה בשינוי, וזה דרבנן. ונגיד שלא אכפת ליה, שזה כדעת התו"ס זהה ללא ניחא ליה?
וגם בסימן שג סעיף כז להסתרק בשבת.. ועוד.
אז האם שאסם עושה פסיק רישיה דלא ניחא ליה ע"י שינוי לא נאמר בו שהשו"ע יתיר? או שיש לפרש אחרת ?

תשובה:

שלום וברכה

בנוגע לסי' שלו כנראה נפלה לך טעות בציון, לגבי סי' שג ראה משנה ברורה שם ס"ק פה ובשער הציון שם שביאר דבריו על פי הגישה שתלישת השיער אסורה מהתורה והיא תולדה של גוזז. על עצם הנדון ראה עוד כאן.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל