לתרומות לחץ כאן

מדוע צורת הפתח של ערוב אינו חייב במזוזה

שאלה:

תהיתי מדוע צורת הפתח של ערוב אינו חייב במזוזה.

  1. הוא בר קיימא עד כדי כך ששלוחי בית דין ממונים על הבדיקה של התקינות שלו בכל שבוע.
  2. הוא אכן משמש למעבר תדיר של בני אדם (לדוגמא: בתוך ירושלים יש עירובים בלי סוף סביב כל תת שכונה כך שבעצם נוצרים שערים במעברים שבהם מהלכים אלפי אנשים ביום)

מעבר לכל זה, על פניו, מצוות מזוזה חמורה יותר מערוב, כך שאם יש ספק היה צריך להמעיט בעירובים כדי לא לבוא לידי ביטול מצוות מזוזה.

 

בתודה

 

תשובה:

בחזו"א (ה' מזוזה סי' קע"ב אות ג') שכתב גם עמודי הטלגרף והחוט שעל גביהן שפיר חשוב צוה"פ להתיר הטלטול בשבת, וחייבין במזוזה, ואין קובעין מזוזה משום שאין המזוזה משתמרת, ולפעמים יש כאן שותפות נכרי עיין שם,  ועיין שו"ת מנחת יצחק חלק ז סימן יב

הרבנים המשיבים : גבריאל לומברד אשר דזימיטרובסקי אברהם בוטרמן

 

 

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל