לתרומות לחץ כאן

התרת נדרים – נדרה שלא תכנס בביתו של הבן זוג

שאלה:

שלום נדרתי נדר אחרי ריב קולני שהיה לי עם הבן זוג ואמרתי: ״שאני נודרת נדר ונשבעת לא להגיע לדירה שלו״ וזה היה בשעת כעס וייאוש ועכשיו מגיעה החרטה והבנתי שאסור לנדור נדר ולכן הייתי רוצה לברר איך מתירים נדר זה

תשובה:

שלום וברכה,

יש מחלוקת בשלחן ערוך אם ניתן להתיר נדר שתכליתו להמנע מאיסור, ואף כאן הרי להגיע לביתו ולהיות איתו שם זה הרי אסור משום איסור יחוד ויותר מכך אם חלילה מקיימים יחסים יחד! אמנם לכתחילה יש לעשות התרת נדרים כדי להרויח לפחות לשיטות שההתרה מועילה שלא להכשל באותו איסור נורא של נדר מלבד האיסור החמור הנ”ל, אבל צריך לדעת שלחלק מהשיטות הנדר קיים.

אמנם בנוסח הנ"ל יתכן שכן תועיל התרת נדרים כיון שהלשון היתה כללית לא להגיע לבית שלו, ומשמע אפילו כשהוא אינו שם, שאז אין איסור להיות שם, ולכן נראה שכן מועילה התרה, כיון שהנדר כולל גם אופנים המותרים. אלא שאני לא רואה כיצד ניתן להתיר את הנדר, שכן הרעיון של ההתרה הוא שמוצאים פתח – נימוק להתיר את הנדר, כגון אדם שנודר שלא יאכל תפוז ופתאום הרופא אומר שזה מאוד בריא לו בחורף וכדומה, כאן איזה נימוק יכול להיות, הרי התורה הק' מתעבת קשר בין בני זוג שלא במסגרת נישואין! אינני יודע, תפני לרב בית הכנסת המקומי אולי ימצא פתח להתיר.

בהצלחה רבה ויום נעים.

מקורות:

ראה שו”ע סי’ רכח סעי’ טו וברמ”א שם.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל