לתרומות לחץ כאן

חוזה עם חברת שידוכים כשהבן מסרב לשמוע שידוכים

שאלה:

שלום וברכה

אמא של בחור בן 22 חתמה חוזה עם חברת שידוכים, שהם מתחייבים תמורת התשלום (כמה אלפי שקלים) לספק הצעות מתאימות לבחור במטרה להביא לחתונה. במידה וייצא מזה חתונה יקבלו עוד כמה אלפי שקלים.

לאחר חתימת החוזה (שנעשה ללא ידיעת בעלה) הבחור אמר לאמו כי הוא אינו מוכן נפשית לחתונה, והוא עוד לא מעוניין לצאת לשידוכים.

כאשר פנתה האם לחברת השידוכים לקבל את כספה בחזרה נאמר לה כי אין אפשרות לקבל את הכסף בחזרה אבל אפשר להקפיא, או להעביר למשודך אחר וכדומה.

יצויין כי בחוזה כתוב בבירור: לא אוכל לדרוש החזר תשלום מכל סיבה שהיא.

האם יש איזו עילה לתבוע אותם לקבל את הכסף בחזרה? א' הבעל לא ידע מחתימה זו ונעשה שלא על דעתו ב' אילו הייתה יודעת שבנה לא מעוניין עדיין להחתתן אומדנא דמוכח שלא הייתה חותמת. ג' שכירות פועלים שיכול לחזור בו בחצי היום?

מטרת השאלה היא כדי לבדוק אם יש מה לתבוע בבית הדין, ולחסוך דיון מיותר אם אין סיכוי לתביעה.

תשובה:

שלום וברכה,

אני לא רואה סיכוי להוציא מהם את הכסף חזרה. טענה א. לא מספקת – שהם ייטענו מי אמר שהבעל לא ידע, ואם היה יודע אולי היה מסכים. טענה ב. האמא הייתה יכולה לברר לפני שמשלמת האם בנה מסכים לשמוע שידוכים, וממילא סירוב הבן לשמוע שידוכים אינו נחשב אונס. ומה גם שהם אומרים שהזכות עדיין קיימת בבוא העת, ולכן לא ניתן לחזור מההסכם. ג. החברה שמציעה שידוכים הם הפועלים, והאמא נקראית בעה"ב, והם יכולים לחזור בחצי היום ולא הבע"ה. מה עוד שכאן זה קבלנות ולא פועל, וקבלן אינו יכול לחזור בחצי היום.

והטענה העיקרית שיצאו זכאים – חתימת החוזה שלא ניתן לדרוש את הכסף חזרה מכל סיבה שהיא.

על כן איני רואה סיכוי להוציא מהם את הכסף בב"ד.

בהצלחה ובשורות טובות.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל