לתרומות לחץ כאן

מוליד ריח בשבת

שאלה:

בדין מוליד ריחף לא מצאנו שהרמב"ם (ולא הריף) פסקו את סוגיית הגמרא בביצה כג. הרמא בסימן תרנח הביא להלכה דין זה, אך לא השו"ע.

מדוע הרמב"ם לא פסק? האם ידוע?

תשובה:

שלום וברכה

אינני יודע מדוע לא הובא דין זה ברמב"ם וברי"ף.

מקורות של הרמ"א שהזכרת הוא ברוקח ובמהרי"ל. ואגב, הפוסקים נחלקו אם הולדת ריח בלא כוונה כלל מותרת או אסורה, ברמ”א סי’ תרנח סעי’ ב כתב שאין להניח אתרוג על בגד משום שהוא מוליד ריח בבגד, אף שכוונתו לאיחסון האתרוג בעלמא, ומקורו כאמור ברוקח ובמהרי”ל, אולם הט”ז בסי’ תקיא ס”ק ח הביא בשם המהרש”ל שחולק ומתיר כשאין כוונתו לריח, ובמג”א סי’ תרנח תמה ע”ד המהרש”ל בכמה ראיות ובנזירות שמשון תירץ קושיותיו וכו’. נושא רחב היה בזה בפוסקים לגבי מה שנהגו ליתן מי ורדים במי נטילת הידים של הכהנים.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל