לתרומות לחץ כאן

איסור משכב זכר במקרא

שאלה:

יש לי עבודה בתנך בנושא איסור משכב זכר במקרא.
מה אתה יכול לספר לי על האיסור הזה? על מה הוא אוסר ועל מה לא? האם בתנך אוסרים רק על קיום יחסי מין, או על כל סוג של הפגנת חיבה בין זוג מאוהבים?
אשמח שתקדיש לי מזמנך

תשובה:

שלום רב,

בכל איסורי התורה של יחסי אישות אסורים, ישנם שני איסורים. האחד הוא עצם יחסי האישות כמו אשת איש, יחסי אישות בין קרובים (פירוט הקרובים האסורים זה לזה מפורט בשולחן ערוך אבן העזר סימן טו), ממזר וכד'. מעבר לכך יש איסור על כל נגע של חיבה כפי שכתב הרמב"ם בהלכות איסורי ביאה פרק כא הלכה א: "….או שחבק ונשק דרך תאוה ונהנה בקרוב בשר הרי זה לוקה מן התורה, שנאמר לבלתי עשות מחקות התועבות וגו' ונאמר לא תקרבו לגלות ערוה, כלומר לא תקרבו לדברים המביאים לידי גילוי ערוה". לכן, אדם שחיבק או נישק אשת איש, לא עבר על איסור אשת איש, אולם הוא עבר על איסור דאורייתא (מן התורה), של: "לא תקרבו".

כך גם לגבי איסור משכב זכר, יש את האיסור עצמו המופיע בספר ויקרא פרק יח פסוק כב: "ואת זכר לא תשכב משכבי אישה תועבה היא". והדגישו חז"ל בתלמוד במסכת יבמות דף נו שהאיסור הוא דווקא כמשכבי אישה, כלומר, כמו ביחסי אישות. אולם כאמור, גם כאשר יש חיבוק ונישוק כפי שהגדיר הרמב"ם עם הנאה של קירוב בשר, זה אסור מצד איסור: "לא תקרבו".

בהצלחה

 

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל