לתרומות לחץ כאן

שירות לאומי לבנות דתיות

שאלה:

שלום כבוד הרב,
כבר הרבה זמן שאני מתלבטת בעניין הזה…
סיימתי 12 שנות לימוד שנה שעברה והשנה אני בשירות לאומי.
מתחילת השנה ועד עכשיו עברתי בערך 4 מקומות שירות ופשוט לא הרגשתי שייכת בשום מקום.
כרגע אני בהפסקת שירות ונמצאת בבית.
הייתי במשרדי רוה"מ, בקופת חולים כללית ובגן ילדים לחנוך מיוחד ובשום מקום לא הרגשתי טוב.
מעבר לכל זה, אני מרגישה במיוחד בזמן האחרון שאני לא יכולה יותר פיזית ונפשית להכיל את הייאוש הזה שנמצא בתוכי לגבי המצב שנוצר ושכרגע אני בבית ללא שירות.
אני מרגישה כישלון במלוא מובן המילה. כל כך רציתי לתרום למדינה שלי ולשרת במשך שנתיים וכרגע כל מה שאני רוצה זה להפסיק להרגיש כישלון ותחושת אפסיות. אי אפשר אפילו לתאר כמה נצבט לי הלב בכל פעם שקרובים אליי שואלים אותי מה עם השירות איך בשירות וכו'…
בימים האחרונים מתחזקת לי ההרגשה שאני צריכה פשוט לעזוב את השירות ובעזרת השם בלי נדר להתנדב פעם או פעמיים בשבוע במקומות שונים שאני באמת אוהבת ומתחברת ובמקביל גם לעשות פסכומטרי וכו'….
בבקשה כבוד הרב, תגיד לי אם זאת הבחירה הנכונה לעשות, תגיד לי שאם אני יבחר לעשות את זה הק"בה ישמח.
אני מפחדת לעשות את הצעד הזה משתי סיבות.
סיבה ראשונה שאולי הקב"ה יהיה עצוב מהבחירה הזאת ומבחינת התורה שמלמדת אותנו כמה חשוב לתרום למדינה ואני כביכול לא אעשה את זה וסיבה שנייה היא הפחד מלא להתקבל למקומות עבודה בהמשך החיים ולהצטייר בפני אחרים כאחת שלא תרמה למדנה שלה.
בבקשה כבוד הרב, אני יותר מאשמח ואהיה הכי מאושרת שיש אם תייעץ לי מה לעשות.
תודה מעומקי הלב שלי!

תשובה:

שלום וברכה

מבחינת רצון הקדוש ברוך ממך אין מה לחשוש, כיון שכבר גדולי ישראל הכריעו שאין לאפשר לבנות לעשות שירות לאומי, וכל שליטה של הצבא על אורחות חייה של נערה זה דבר שלילי שעלול לגרום לבעיות צניעות וכדומה. ומשום כך כל הבנות החרדיות מקבלות פטור מלא משירות ולא הולכות לשירות לאומי. התרומה של נערה בישראל לעם ישראל, הוא בהיותה בעזרת ה' בעתיד אם מסורה בישראל המגדלת ילדים לתורה ויראת שמים ותומכת בבעלה בלימוד התורה. האם היא עקרת הבית והיא עמוד השדרה של הפנימיות הרגש והרוח בעם היהודי. בזכות נשים צדקניות נגאלו אבותינו ממצרים ובזכותן עתידים להגאל!

אבל עצם המצב הנפשי שאת מתארת קצת מדאיג אותי, הייתי מציע לבדוק עם הקרובים לך, אולי את צריכה איזה סיוע איזו הכוונה או משהו אחר מקצועי כדי לעלות שוב על הגל, להיות שמחה וחזקה ופעילה.

בהצלחה רבה וחיים טובים ומאושרים.

הצטרף לדיון

2 תגובות

  1. קודם כל תודה רבה שענית לי והתייחסת אבל אני לא יודעת אם להמשיך בשירות לאומי (אם אמשיך אצטרך להשלים חודשים שלא שירתתי) או לא.
    אני לא חרדית אני דתיה לאומית ואני רואה בשירות לאומי דבר חשוב אבל לאור כל המצב לאחרונה אני צריכה שמישהו יתן לי את האוקיי הרשמי שזה בסדר לעזוב את השירות

  2. אין תורה אחת לדתיים לאומיים ותורה אחת לחרדים… לכולם יש תורה אחת והרצון האלוקי הוא אחד, ולכן את יכולה לעזוב את השירות הלאומי ללא חשש, וזה בסדר גמור מצד בורא עולם. בהצלחה.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל