לתרומות לחץ כאן

מתי יבוא משיח?

שאלה:

לכ' הרבנים שליט"א שלום וברכה
ע"פ חז"ל שמשיח יכול להגיע כל יום חוץ מערב שבת וכו',וכן הנודר נזירות ביום שיבוא בן דוד הרי זה נזיר עולם(אני לא בטוח שאני מדייק)
איך מתיישב עם דברי הרמב"ם בהלכות מלכים
לגבי זהותו של משיח שצריך שיהיה מלך מבית דוד נלחם מלחמות מקבץ נדחי ישראל וכו' ומצליח הרי זה בחזקת משיח
הרי כרגע אין מנהיג כזה וכל התהליך יכול לקחת כמה שנים ואם כך לכאורה לא יוכל להגיע היום(לדוגמא) ?

תשובה:

שלום וברכה

שתי תשובות בדבר: ראשית בכל ענין המשיח יש בעיתה ואחישנה, כלומר כל התהליך אמור על אופן שהכל מתנהל כסדרו בזמנו, אבל באופן של אחישנה מדלגים הכל. ב. התהליך שהרמב"ם מתאר הוא כדי להוכיח שהוא משיח, אבל עצם בחירת ה' בו זה כבר בתחילת מלחמותיו, מיד כשהוא מתגלה, ולא רק לאחר שהדבר בא לידי בירור מבחינתנו.

הצטרף לדיון

תגובה 1

  1. אמר אליהו: פעם אחת הייתי מהלך בדרך, פגשני אדם אחד שהיה בו מקרא ומשנה ותלמוד ואגדה, ושאלני: רבי, אימתי יבוא מר? אמרתי לו: בעוד ימים, אמר לי: אפשר שעכשיו? אמרתי לו: בני, אם יבוא עכשיו, שמא יחרב העולם! וצריך הוא לישועה וצריך להתפלל על כך. אמר לי: ומה מעשיו היום? אמרתי לו: משוטט הוא בכרמים ומשתהה ומחפש זכות על הבריות. אמר לי: יכול הקב"ה להביא ישועה ברגע וזה משתהה? אמרתי לו: בני, משיח צריך לידע לדעת ולהיודע, ואם ברגע אחד, למה לו חיים? אלא צריך לחלחל בדמו טיפין טיפין ולעכל, שמא ימות ואבדה ישועה מן הארץ, בעיירות של סופרים אינו משתהה כיון שמעשיהם מעידין בהם, אך בכרמים של בינונים ואחרים משתהה ואורכת לו הדרך. אם כל הכרמים והעיירות היו של סופרים היה בא ברגע, אך כיון שלא כך משתהה ואורכת לו הדרך, וכי לא כתיב: (תהלים צ"ה ז') היום אם בקֹלו תשמעו? אם עושים ישראל רצונו יתברך בא הוא ברגע, ואם לאו, משתהה הוא ומחפש בצדקתו הוא זכות על העיירות והכרמים והבריות. אמר לי: רבי, ומה אם אינו מוצא זכות על אותו מקום, שמא לעולם ישתהה? אמרתי לו: בני, שמא תאמר אין מנהיג לבירה? הרי ודאי הקב"ה מחלצו ומתחייב אותו מקום, דכתיב: צדיק ונושע הוא (זכריה ט' ט') – נושע בה'. אמר לי: רבי, תנוח דעתך, שנחה דעתי:

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל