לתרומות לחץ כאן

לגשת להצעת עבודה ויפטרו את העובד הקיים

שאלה:

שלום ,

יש לי חבר שחמיו מנהל מוסד ותוך כדי הדברות איתי שאל אותי אם אהיה מעוניין לקבל תפקיד של מנהל באיזה מחלקה שם אמרתי שזה מעניין אותי אבל היות ויש כבר מישהו שם אינני רוצה לקחת את מקומו , החבר הלך לדבר עם חמיו ודיבר איתו עלי , חמיו היה מעוניין בהצעה היות ואינו מרוצה ממי שנמצא בתפקיד כרגע שם , חבר שלי התקשר אלי ואמר לי חמי מעוניין שתבוא להיות המנהל שם וכו תתקשר איליו ,אמרתי לו שאני לא רוצה שיפטרו מישהו בגללי, אמר לי אתה לא מפטר אותו חמי לא מעוניין בו ומחפש מישהו אחר , התייעצתי עם איזה מישהו שאמר לי תתקשר ותבדוק אולי האברך הזה שנמצא בתפקיד מתכנן ללכת לדבר עם המנהל ותבדוק מה יש לו להציע , התקשרתי דיברתי איתו אמר לי שהוא מעוניין אבל הוא עדיין לא יודע הוא צריך לבדוק זה קרה לפני 5 חודשים , היום חזר אלי ואמר לי אני מעוניין שתבא לתפקיד הזה וקבע איתי פגישה .

שאלתי היא האם מותר לי לקחת תפקיד כזה שאולי לא היו מפטרים את העובד אם לא הייתי מועמד לזה כי אני לא יודע אם המנהל היה מתקשר אלי מעצמו או לא .

תשובה:

שלום וברכה,

אתה לא פעלת להסיר את המנהל הקודם, אלא פנו אליך בהצעה כזו, ולכן אין בזה איסור של יורד לאומנותו של חברו, או עני המהפך. זכותו של בעה"ב להחליט לפטר את המנהל לטובת מנהל אחר. ולכן מותר לך לגשת להצעה.

בהצלחה.

 

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל