לתרומות לחץ כאן

הכנסת אורחים לא נעימים

שאלה:

שלום רב!
בעלי נוהג להזמין לשבת טיפוסים תמהונים משום שהוא חומל עליהם, אבל עבורי זה בלתי נסבל. לדוגמא: גרוש שמביא את שני ילדיו, שותה לשכרה ומניח להם להשתולל ולהתפרע כרצונם בזמן שהוא נרדם. הטיפול בהם נופל עלינו כמובן. דוגמא נוספת: טיפוס מתבודד, חילוני, שמנבל את פיו ומספר סיפורים שלא שייך לספרם ליד ילדים.
בעלי טוען שזו מצווה לארח דווקא טיפוסים שכאלה, הדחויים ע״י החברה, אבל אני מרגישה שהם מכניסים הביתה התנהגויות לא רצויות ודוגמא רעה לילדים.
האם עלי להתבטל בפני בעלי? האם באמת יש מעלה מיוחדת באירוח האנשים הללו?

תשובה:

שלום וברכה

זו אכן שאלה כבדת משקל. מצד אחד ברור שזו מצוה גדולה להכניס כאלו אורחים הביתה, אבל מאידך, את קודמת! אם לך זה קשה ואת לא רוצה בזה, אזי המצוה הכי גדולה וחשובה של בעלך היא לשמח אותך ולאפשר לך שבתות נעימות ונינוחות באוירה מרוממת ושמחה ולא שהות עם טיפוסים מסוג כזה, זה חד משמעי. גם השאלה החינוכית שהצגת יש לה משקל. כמובן כל מקרה לגופו והשאלה של המינון צריכה גם לבוא בחשבון ולא נוכל להכנס לפרטים בלי להכיר מקרוב, אבל העקרון ברור, רק רצון אמיתי ומשותף של שניכם בלב שלם יכול לאפשר הכנסת אורחים כאלו הביתה, ולא, מוטל על בעלך להבין מה עיקר ומה טפל יותר, ולהמנע מכך. גם החלטה משותפת תהיה בכפוף לשיקולים החינוכיים, הילדים צריכים לראות סעודות שבת של זמירות, שיחות קרובות ונעימות, הם צריכים לנשמוםפ את הרוגע של השבת, כדי שהשבת לא תתחבר להם עם אסוסיאציות לא נעימות חלילה.

שבת שלום ומבורך.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל