לתרומות לחץ כאן

מה מוגדר חוקות הגוים? לא תנחשו

שאלה:

שלום לכב' הרבנים,

לאחרונה הלכתי לחגוג את יום הולדתו של בני בגן שלו. בשלב מסוים בחגיגות, שמו על הרצפה מס' מקלות לפי מס' השנים שהוא חגג והוא התבקש לקפוץ מעליהן כסימן לכמה שנים הוא חוגג. ביקשו ממנו לקפוץ פעם נוספת כסימן לכך שיזכה לעוד שנה. תהיתי האם אין בזה משום אחד מהאיסורים המוזכרים בתורה (אוב ידעוני וכו), או חוקות הגויים/ע"ז (במדינה בחו"ל ממנה עליתי, בכל "שנה חדשה" של הגוים, הם נוהגים להיכנס לים, לקפוץ מס' גלים ולזרוק פרחים לים כסוג של קרבן ל"אלוה הים").
אם אפשר בבקשה גם להתייחס להבדל המהותי שבין הסימנים שאנו עורכים בליל ר"ה (שאני בטוח שיסודם בהררי קודש) לבין כל הדברים הנ"ל.

בתודה מראש

תשובה:

שלום וברכה

אין בזה חוקות הגויים, אתה לא עושה זאת כדי להתדמות להם וגם לא עושה ממש מה שהם עושים [לדבריך הם מקריבים משהו לים] זה סתם סוג של ברכה שעושה שמחה לילדים ואף אחד לא רואה בזה שום דבר אחר. עשיית סימנים אינה קשורה לאוב וידעוני, עיקר הנושא של אוב וידעוני שאדם דורש במתים או בכוחות הטומאה, או לחילופין עושה סימנים שידריכו אותו מה להחליט [כמו אם ירד גשם היום סימן שכך וכך] אבל לאכול משהו כסגולה שבעזרת ה' יהיה שנה טובה לא קשור לכל הענין זה, אין כאן נקודה של בירור וסימני דרך, אלא סגולה לברכה.

על האיסור של לא תנחשו ראה כאן מאמר נרחב ומקיף בענין זה מידידי הרב יהושע פפר.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל