לתרומות לחץ כאן

האם צריכים לתת גט כאשר האישה אסורה ומכשילה אחרים?

שאלה:

שלום בעזרת השם שהכל בידו אשאל שאלה ברשותכם.
לצערי אחרי 18 שנות נשואים אני לפתע מגלה שבמשך כל השנים האשה זנתה , גנבה, שיקרה והחביאה היתמכרות לסמים ואלכהל, בנוסף בשלוש שנים האחרונות זממה לגרום לי חלילה למות וגם דאגה לשלם על ביטוח חיים בלי ידיעתי, הייתה מגניבה רעל לאוכל, חליתי מאוד ולא ידעתי למה, הגעתי קרוב למוות לא עלינו, יום אחד רבתי איתה ועם הבנות והם קראו למשטרה ועצרו אותי כי זרקתי עליהם אוכל, השופט ביקש להרחיק אותי ממנה וברוך השם מאז ראש השנה לא ראיתי אותם או הייתי בסביבתם, לבד, התחלתי להרגיש טוב יותר כל יום וכך הבנתי הכל וגם בבדיקות מעבדה פלילית גילו רמה גבוהה של מתכות כבדות המסוכנות לגוף, כמובן שהגשתי תלונה אבל פה בארצות הברית קשה מאוד לקבל עזרה מהמשטרה במיוחד אם הם חושבים שאני משוגע חלילה, סוף דבר , האשה הגישה תביעה לגירושים אזרחי מבלי שאדע וגם לקחה עורך דין, אני בעזרת השם מקווה שהאמת שתצא לאור ומודה להשם על החיים וגם מתאהב בתורה ובהשם יתברך שהוא נפלא יחיד , ברצוני גם לגרש אותה אזרחית אבל לא בטוח לגביי הגט , אמנם התחתנו בארץ אבל גרים בחו"ל, חשבתי לגמור עם כל העיניין האזרחי ורק אז להזמין אותה לרבנות בשיקאגו ולהתגרש כהלכה, ובכלל האם מגיע לה גט אחרי כל מעשיה הרעים? אולי היא תנסה לעשות אותו הדבר למישהו אחר? מה עצתכם? השם יברך אתכם

תשובה:

שלום רב,

עצתי היא שאם אין סיכוי לחזור ולחיות ביחד כפי שאני מבין לא אתה רוצה ולא היא רוצה, כדאי לשאוף לגט כמה שיותר מהר, הן מצידך והן מצידה. אגב, אם היא אכן מזנה כפי שאתה אומר, יש עליך חובה לגרשה כדי שלא תכשיל אחרים. הגמרא מביאה לגבי מי שהיא חציה שפחה וחציה בת חורין שאינה יכולה להינשא לעבד או ליהודי כשר, כופין את רבו לשחררה כדי שלא תכשיל אחרים.

השאגת אריה הביא ראיה זו לנידון האם כאשר אישה נאסרה על בעלה האם מחייבים את הבעל לגרשה או לא. (ראה בתשובת הגרע"א בסוף ספר דרוש וחידוש שהרחיב בנידון). אבל כאשר היא ממשיכה להשכיל מן הסתם חובה לגרשה, ודאי מצווה יש כמבואר בסוף גיטין.

 

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל