לתרומות לחץ כאן

אדם דתי יכול לשאת אשה שאינה שומרת מצוות?

שאלה:

שלום לכבוד הרב. שאלה בקשר לחבר שלי, האם לחוזר בתשובה מותר להינשא עם חילונית. הוא נחשב כחרדי עם כיפה שחורה וזקן…האם מותר לו להינשא לחברה שהייתה לו עוד לפני שחזר בתשובה וליבו עדין אוהב אותה? היא חילונית אומנם היא טוענת שהיא מוכנה לשמור שבת ועוד מצוות בשבילו "כל מה שיבקש" אבל אינה מאמינה כ"כ … אלא עושה את הדברים בעיקר רק בשבילו. תודה רבה

תשובה:

שלום וברכה

יש בענין זה שתי בעיות יסודיות, האחת הלכתית והשניה פרקטית.

הבעיה ההלכתית, שאשה שאינה שומרת מצוות אינה נאמנת לא על שמירת הטהרה ולא על כשרות המאכלים כיון שהיא חשודה על דבר זה, ממילא הוא לא יוכל לחיות איתה כי לעולם לא יוכל לדעת אם היא נדה ואם האוכל בביתו כשר. ואף שהוא בוטח ביושרה אין זה מועיל כלל, כי התורה אינה מאמינה למי שחשוד על הדבר להעיד עליו. כך שאין כל אפשרות לנישואין אלו.

הבעיה הפרקטית, היא שהיום הם חושבים שאהבה תכסה על הכל… בפועל זה פשוט לא עובד! שמירת מצוות זה אורח חיים שלם שמקיף את מעגל החיים 24/7. המציאות שאתה מתאר יוצרת כל כך הרבה קונפליקטים, בבית ובחוץ ובאירועים שונים וביחס לענינים כאלו ואחרים, שלא לדבר על חינוך הילדים שזה ענין קריטי ביותר וכו' וכו'. כך שחובה בסיסית היא שבני הזוג יהיו להם פחות או יותר דעות דומות בעניני דת ואורח חיים. זה בסיס מינימלי לחיים משותפים נורמלים.

לכן יש לייעץ לו שהדבר אינו אפשרי וכדאי להגיע להחלטה הנכונה כדי שלא לגרום כאב לב מיותר.

ובעז"ה ימצא את זיווגו המתאים לו בקרוב ובשמחה! לפום צערא אגרא! הכל נסיונות ולפי גודל הקושי כך ירבה השכר!

שבת שלום ומבורך.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל