לתרומות לחץ כאן

הפרשת חלה מבצק הניתן לאדם אחר

שאלה:

שלום כבוד הרב,

אני חשבתי לשלב בין 2 מצוות: הפרשת חלה וגמ"ח בצק. אינני זקוקה לבצק כלל ולכן חשבתי שאחרי שאפריש חלה אתן את כולו למשפחה הזקוקה לו. הבנתי שיש בעיה הלכתית עם הענין. מישהו אמר לי שלא ניתן להפריש חלה על בצק שלא אני אופה אותו. חשבתי על פתרון: להקנות את הבצק לפני הפרשת החלה למשפחה לו אתן את הבצק ואז שאותה משפחה כביכול תזכה אותי במצוות הפרשת חלה. השאלה שלי:
1. האם זה בסדר?
2. אם זה בסדר, האם מספיק שכל שבוע לפני הפרשת החלה אתקשר למשפחה לה אני נותנת באותו שבוע את הבצק ואומר להם בטלפון שאני מקנה להם את הבצק? האם זה בסדר?
תודה רבה!!!!

תשובה:

שלום וברכה

לדעתי יש כאן טעות. כל הבעיה בעיסה שעושים על מנת לחלק היא באחד משני אופנים, או שנותנים לכמה אנשים ולכל אחד מהם לא יהיה שיעור חלה, או שמחלקים לכמה סוגים ומקפידים שלא ישכו זה מזה, או אפילו מחלקים ואופים חלק בערב שבת זה וחלק בעבר שבת אחרת, אבל אם את לוקחת את כל הבצק ונותנת אותו למשפחה אחת, והם אופים הכל מיד הכל חלות או הכל עוגות, אין כל בעיה. ואדרבה, זה עדיף מלהקנות, כיון שאם את מקנה להם את צריכה את רשותם כדי להפריש, ובעצם גם עיקר המצוה שלהם כי חובת ההפרשה היא על בעל הבצק ולא על שלוחו.

בהצלחה

הצטרף לדיון

2 תגובות

  1. אם כך, כבוד הרב, אין לי צורך להקנות את הבצק למשפחה שתקח אותו אלא פשוט להפריש חלה ולתת את כל הבצק כל שבוע למשפחה אחרת ללא חשש של בעיה הלכתית??

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל